Wpis z mikrobloga

Jakieś opinie na temat #skoda #superb drugiej generacji, kombi z silnikiem 2.0 TDI 140 KM ze skrzynią DSG (oznaczenie silnika CFFB, rok produkcji 2012)? Co sprawdzać?
Z grubszych rzeczy to właściciel dwa lata temu wymienił wtryski na regenerowane, pompę oraz rozrząd jakieś tam pierdoły typu łożyska i tak dalej, ma na to fakturę (na 12 000 ( plus jakby nie patrzeć to były właściciel to dobry kolega xD
Historia pojazdu generalnie jest jako tako mi znana, samochód salon Polska od nowości w rodzinie - najpierw kilka lat jeździł nim jego ojciec, później jego żona, a na końcu on. Gość nigdy nie żałował kasy na furę bo miała jeździć i być sprawna, a sprzedaje z tego powodu że kupił półtora roku samochód nowy z salonu, a ten jest już mu zbędny. Przez ostatni rok więcej stała niż jeździła, ale co jakiś czas nią jeździł i przepalał.

#motoryzacja #pytanie #pytaniedoeksperta #samochody
  • 13
  • Odpowiedz
@Gandezz: DSG więc kosz. nie kupuje się tych skrzyń. ewentualnie szykuj 15 tysięcy na naprawę tego, plus są mega awaryjne, więc raczej masz gwarancję na ten wydatek. Chyba przebije cenę samochodu.
Dwa widać że to jakiś zajechany szrot.. żeby wtryski poleciały po 12 latach xd szczerze mówiąc nie wiem co trzeba robić aby tego dokonać. U mnie w pracy w firmie niektóre auta mają 14 lat też diesle na CR
  • Odpowiedz
DSG więc kosz. nie kupuje się tych skrzyń. ewentualnie szykuj 15 tysięcy na naprawę tego, plus są mega awaryjne


@r5678: możesz podać dokładne oznaczenie skrzyni DSG o której piszesz i czy jesteś pewny jej obecności w superbie wspomnianym przez OPa?
  • Odpowiedz
DSG więc kosz. nie kupuje się tych skrzyń. ewentualnie szykuj 15 tysięcy na naprawę tego, plus są mega awaryjne, więc raczej masz gwarancję na ten wydatek.

@r5678: co to za #!$%@?? Tam jest DQ250, jedna z najmniej awaryjnych automatów na rynku ostatnich 20 lat.
@Gandezz generalnie w tym acuie nie ma żadnych niespodzianek, wszystko jest znane i stosunkowo trwałe. Te DSG to najlepsze co mogło się trafić w takim
SpokojnyPan - >DSG więc kosz. nie kupuje się tych skrzyń. ewentualnie szykuj 15 tysię...
  • Odpowiedz
Jakieś opinie na temat #skoda #superb drugiej generacji, kombi z silnikiem 2.0 TDI 140 KM ze skrzynią DSG (oznaczenie silnika CFFB, rok produkcji 2012)?


@Gandezz: To akurat przede wszystkim wszystko zależy od tego kogo zapytasz, zwłaszcza w internecie.
  • Odpowiedz
@Gandezz: diesel CR, skrzynia DQ250 - jeśli się nie mylę. Może wymagać wymiany tarcz sprzęgłowych po tym przebiegu, ale ogólnie jest ok.
  • Odpowiedz
  • 2
@r5678: właśnie czytałem że w tych Skodach w tych rocznikach były bardzo dobre tak jak niżej piszą. Co do wtrysków - też się zgadzam, że ciekawa sprawa, aczkolwiek zostały wymienione "prewencyjnie" bo trochę lały, a nie bo samochód przestał jeździć na co kolega nie mógł sobie pozwolić.
@modzelem ok, sprawdzę :)
@SpokojnyPan dzięki, już oglądam :) Zastanawiam się jeszcze na "czipsem" dla silnika (Superb to jednak ciężka krowa
  • Odpowiedz
dzięki, już oglądam :) Zastanawiam się jeszcze na "czipsem" dla silnika (Superb to jednak ciężka krowa i 140 kucy to trochę mało mocy), ale nie wiem czy to dobry pomysł przy tej skrzyni,


@Gandezz: FB -> Superb Klub Polska

ten silnik robi ~170 kuca jakoś. DQ250 daje radę. Nie jest to pancerna skrzynia, ale jest montowana w benzynie 200kuca i chipa znosi.
  • Odpowiedz
  • 0
@modzelem: jestem na tego typu grupach (Skoda Club Polska czy Octavia Club Polska już kilka lat xD)
Dzięki za info, myślałem żeby właśnie podnieść moc na te 170-180 koni co by nie obciążać wszystkiego za bardzo - pomimo że niektórzy robią właśnie po 200 kuca :P
  • Odpowiedz
@Gandezz: Zależy jak bardzo chcesz podnosić moc. Ja na silnikach na gnojówkę nieznam się, ale zawsze można dać większe turbo, mocniejszą pompę paliwa, lepsze wtryski itp.
Ja mam na myśli stage 1.

Widziałem SS3 która po drobnych modach z 280KM ma 500+
  • Odpowiedz
  • 0
@modzelem: samochód ma być wygodnym dupowozem do pracy/rodzinnym, więc sądzę że okolice 180 czy nawet 200 kucy wystarczy, tymbardziej że to w gnoju właśnie.
Nie mam zamiaru też pchać w taki "tuning" kilku tysięcy ;)
  • Odpowiedz