Wpis z mikrobloga

#motoryzacja #auto #leasing #kupnosamochodu

Czołem miraski.

Powoli zastanawiam się nad zmianą samochodu i tutaj zaczynają się schody, gdyż zupełnie nie wiem co się bardziej opłaci. Mam wolne ~120k, które mogę przeznaczyć na kupno używki, wkład własny w leasing itp. Jestem na ryczałcie (#programista25k)

Czy w 2024 opłaca się jeszcze kupować używane auta za 100k+? Czy nie cudować i zrobić sobie sporą wpłatę początkową, niski wykup i brać nówkę w niskiej racie (2-3k).

Co do preferencji to takowych zbytnio nie mam. Serce podpowiada audi a6 a rozum skoda (superb?) ze względu na koszty eksploatacji :P
  • 10
  • Odpowiedz
Fabia 1.0 MPI


@gisot: podobno mało traci na wartości, rodzina się zapakuje, a w trasie wbrew pozorom jest się czym odepchnąć.

Z takich pewniaków to jeszcze Chrysler 300C Hemi #pdk
  • Odpowiedz
@przebrzydly_programista: 120k jak za gotówkę to można fajną używkę dorwać Ewentualnie jako wkład i używka jakiegoś sporta jak AMG lub dobrze doposażonej A6. Skoda>Audi, a superb to już w ogóle ( ͡° ͜ʖ ͡°)

A co do opłacalności: leasing ma przewagę z opcją wykupu prywatnego. Na ryczałcie pomimo że nie odliczysz kosztów to nadal spoko opcja:
https://wykop.pl/wpis/68229599/wiele-sie-ostatnio-przewija-na-tagach-jak-to-jest-
  • Odpowiedz
@przebrzydly_programista: chyba nie ma za dużo młodych używek z niskim przebiegiem bez dziwnych historii, tak więc szukaj dobrej sztuki (ze sprawdzonym modelem silnika i skrzyni, jeśli automatycznej) w zadanym budżecie i w ten sposób model sam się wybierze. Ja bym bał się bardziej złożonych wynalazków typu audi, padnie skrzynia i budżet na samochód nagle będzie musiał się rozciągnąć. To już raczej auta na czas leasingu i gwarancji a potem puszczenia dalej
  • Odpowiedz