Wpis z mikrobloga

Ciekawe badanie dotyczące wymagań infrastruktury dla elektrycznych ciężarówek w 2035 roku.
Wszystko na wykresach: natężenie ruchu, czas pracy, tranzyt itp. (jak ktoś będzie zainteresowany to dam linka ale jest po francusku, więc trzeba tłumaczyć).
Główne wnioski: przy najbardziej optymistycznym scenariuszu, że w 2035 roku 30% ciężarówek na francuskich drogach będzie elektrycznych, będzie potrzeba:
- 2200 punktów szybkiego ładowania (600-800 kw)
- 10000 punktów wolnego ładowania (100 kw)
- zapotrzebowanie na moc w szczycie 1.1 GW
- roczne zużycie 3.5 TWh

W sumie okazuje się, że to nic takiego, a założenie 30% jest chyba mocno optymistyczne.
Badanie zrobione wspólnie przez Enedis, TotalEnergies, VINCI Autoroutes, Iveco, MAN Truck & Bus France,
Mercedes-Benz Trucks, Renault Trucks, Scania et Volvo Trucks

Link do pdf
https://trm24.fr/wp-content/uploads/2024/03/tte-enedis-va-recharge-itinerance-poids-lourds-md-240308.pdf

#transport #samochodyelektryczne #ekologia
PiotrFr - Ciekawe badanie dotyczące wymagań infrastruktury dla elektrycznych ciężarów...

źródło: temp_file8117998023882083252

Pobierz
  • 8
@PiotrFr

W sumie okazuje się, że to nic takiego


Jako człowiek który miał okazję zarządzać flotą pojazdów o napędzie alternatywnym:

Nie masz pojęcia o czym mówisz.

Oczywiście że optymistyczne, bo to nie będzie działać. Kupa ludzi na tym zarobi, kupa straci i w końcu może wymyślą coś co rzeczywiście ma sens.
@eloyard: wodór? Nic dziwnego że nie wypaliło. Nawet w Szwajcarii nie daje rady.

Jako właściciel elektryka stwierdzam, że spalinowcy nie mają pojęcia o posiadaniu i użytkowaniu takiego samochodu.

Poza tym podejrzewam że autorzy tego dokumentu coś tam liznęli temat ciężarówek więc tak bardzo w ciula nie lecą.
  • 0
@eloyard:

Jako człowiek który miał okazję zarządzać flotą pojazdów o napędzie alternatywnym:

Nie masz pojęcia o czym mówisz.

Oczywiście że optymistyczne, bo to nie będzie działać


Fajnie, a jakiś konkret? xD
Co nie będzie działać? Nie będzie ładowarek? Zabraknie prądu?
Wiesz dlaczego tak napisałem? Bo te warunki już na dziś są spełnione we Francji (no dobra, poza ładowarkami powyżej 500kw), ale pewnie to wiesz jako specjalista.

@Yelonek

Poza tym podejrzewam że
Fajnie, a jakiś konkret? xD

Co nie będzie działać? Nie będzie ładowarek? Zabraknie prądu?


@PiotrFr: No właśnie po tych pytaniach widzę że nie masz pojęcia xD Nie wiesz nawet jakie pytania zadawać.

Konkrety:

Z tego co widzę, to badanie dotyczy ciężkich pojazdów ciężarowych przeznaczonych do drogowego transportu towarów na długich dystansach. Dokładnie to w czym się specjalizuję.

Błędem wielu teoretyków i statystyków jest wyciąganie wniosków na podstawie ogólnych danych nie rozumiejąc
  • 1
@eloyard: podsumowując, nie znam się, oni się nie znają, raport jest opłacony.
Widać że jesteś przywiązany do jakiegoś januszexu, gdzie normalnie tankowanie i załadunki/rozładunki odbywają się na pauzie, bo przecież tu o tym nie pomyśleli, a i kierowca ma płacone od kilometra, a wyjazdy są w systemie 3/1. Jest też inny świat.

8. Ej, ej, ale przecież mają zrobić większą DMC dla alternatywnych nie?! Tak, to jest #!$%@? największy LOL. Zakłamywanie
@PiotrFr:

podsumowując, nie znam się, oni się nie znają, raport jest opłacony.


No taka prawda - nie znasz się, oni się znają ale naciągają i tak, oczywistym jest że raport jest opłacony. Myślisz że po co te loga w nim? Ile masz lat? 5? xD

Widać że jesteś przywiązany do jakiegoś januszexu, gdzie normalnie tankowanie i załadunki/rozładunki odbywają się na pauzie, bo przecież tu o tym nie pomyśleli, a i kierowca
@eloyard: Natłukliście tekstu, a mi się nie chce rozpisywać. Pytasz po co to zmieniać. Dlatego, że transport stanowi mały procent w ruchu drogowym, a emituje większość zanieczyszczeń. Gdyby udało się to wyeliminować to byłby duży bonus.

10. To wszystko powoduje że elektryki mają większy sens tylko przy dużych operatorach mających kontrolę nad trasami, swoją infrastrukturą oraz działającymi w warunkach w których mogą sobie pozwolić na opóźnienia / magazynowanie towarów w celu
@Yelonek:

Natłukliście tekstu, a mi się nie chce rozpisywać. Pytasz po co to zmieniać. Dlatego, że transport stanowi mały procent w ruchu drogowym, a emituje większość zanieczyszczeń. Gdyby udało się to wyeliminować to byłby duży bonus.


No właśnie zależy jak liczyć, bo cytując za raportem:

We Francji transport drogowy odpowiada za 90% przepływów towarowych i 7% emisji gazów cieplarnianych.


A co do eliminacji - wszystko da się wyeliminować. Sęk w tym