Wpis z mikrobloga

Niemcy przegrali przez naloty strategiczne i blokadę kontynentalną


@NihilistycznyFemboy: No nie, produkcja została modelowo rozśrodkowana i do samego końca wszytko szło pełną parą. Naloty miały złamać opór w narodzie i to się też tylko częściowo udało. Co do blokady to o czym Ty mówisz? Fakt brakowało pewnych metali ziem rzadkich ale dlatego, że były trwonione na jakieś chore projekty - w stylu "działa stożkowe" - wolfram itp. Jak znajdę wykresy pokazujące
Zdajesz sobie sprawę, że planów nie opiera się o szanse tylko o realne osiągnięte już cele.


@Marek_Tempe: no to nawet zakładając że liczymy tylko osiągnięte cele to mamy pola naftowe w Ploeszti austrii niemczech oraz Polsce

I fajnie bo widać, że myślisz ale pracujesz na nie tych danych co trzeba.


Rozwiniesz?

miały złamać opór w narodzie i to się też tylko częściowo udało


To akurat nieprawda one miały upośledzić zdolności Niemiec
@NihilistycznyFemboy:

tylko w momencie projektowania czołgu nikt nie mógł wiedzieć że Niemcy będą mieć takie problemy z paliwem raczej powinniśmy oceniać pojazdy z perspektywy ludzi którzy wtedy żyli a to że załogi porzucały te czołgi to też wina tego że Niemcy masę paliwa zużywali na okręty które znaczenie miały niewielkie nie licząc wojny podwodnej i działań marynarki na bałtyku w 1944/1945


Co to za argument ?
Sama paliwożerność sprawiała że logistyka
Sama paliwożerność sprawiała że logistyka na już i tak rozciągniętym froncie była przez ten fakt utrudniona.


@Corvus_Frugilagus: no dobra ale porównywalne zużycie miały też czołgi M26 Pershing oraz Centuriony więc to taki trochę dziwny argument

I sam mówisz że należałoby produkować masę prostych czołgów co na pewno kosztowałoby więcej paliwa

Nie był to przerośnięty czołg średni. Który miał za zadanie zastąpić jak się okazało lżejsze Panzer IV.

Przecież był podobnych rozmiarów