Wpis z mikrobloga

Mireczki elektrycy i elektronicy szczególnie w temacie bram i automatyki

Chciałbym zrobić szlaban leśny, który będzie spięty na słupku z konaktronem i sterownikiem na wifi a przy okazji będzie możliwość wyzwalania koguta świetlnego przy przerwaniu obwodu na kontaktronie. Znalazłem na aledrogo sterownik ze zdjęcia i część planu zrealizuje, ale co z kogutem? Macie pomysł jak to spiąć, żeby się uruchamiał w momencie otwarcia szlabanu? Automatyki nie ma, będzie to jedynie ręczny szlaban bez kłódki, który ma notyfikować do aplikacji otwarcie i wizualnie dawać znać, że ktoś otwiera. Jestem zielony w temacie, ale mogę coś polutować, bawiłem się kiedyś w arduino, programowałem na ESP8266 ledy argb itd
#elektronika #elektryka #automatyka
Frugos - Mireczki elektrycy i elektronicy szczególnie w temacie bram i automatyki

Ch...

źródło: sterownik

Pobierz
  • 16
  • Odpowiedz
@Frugos: a no i pamiętaj, że zasilanie musisz mieć. Jak dociągniesz 230v, to możesz wypruć stary zasilacz z czegokolwiek, możesz kupić jakiś porządny zasilacz.
Zasilanie na baterie odpada, chyba, że walniesz tam porządny akumulator
  • Odpowiedz
  • 0
@RopuchYtong: Mam już tam dociągnięte 230V, także dowolny zasilacz mogę wsadzić do jakiejś puszki. Kogut ma gasnąć, kiedy kontaktron znowu złapie obwód, czyli po zamknięciu szlabanu. Możesz polecić jakiś przekaźnik? Chociaż wskazać kierunek, żebym nie szukał jak jełop
  • Odpowiedz
@Frugos: jak ma zgasnąć po zamknięciu szlabanu, żadnego podtrzymania czasowego, to dobierasz przekaźnik na prąd, jaki będzie płynął w kogucie. Masz już jakiegoś koguta dobranego?
  • Odpowiedz
@Frugos: widać od razu różnicę, między urządzeniami przemysłowymi a do użytku domowego
Za ni #!$%@? nie mogę znaleźć, jakie napięcie to wystawia na wyjściu.
Za ni #!$%@? nie mogę naleźć, jaki stan na czujniku wystawi logiczną jedynkę na wyjściu (wysoki czy niski).