Wpis z mikrobloga

Czesc. Ja to maly pionek w tym całym IT jestem. Ale ktoś może pracował przy bardzo dużych projektach i może miał do czynienia albo miał wiedzę jak wyglądają później kroki w zwiazku z awaria Facebooka / messengrrs przez kilkadziesiąt minut na całym świecie?
Czy przez to pewni ludzi tracą pracę, albo premie na jakiś czas. Czy jest duża afera wewnątrz firmy, czy już teraz w tym momencie pracuje dużo ludzi, aby sytuacja się zaraz nie powtórzyła. Jestem ciekaw co się stało że przestało działać.
#facebook #programowanie #programista15k #pracait
  • 7
Czy przez to pewni ludzi tracą pracę, albo premie na jakiś czas.


@Volantie: Raczej nie.

Czy jest duża afera wewnątrz firmy


Tak, na pewno.

czy już teraz w tym momencie pracuje dużo ludzi, aby sytuacja się zaraz nie powtórzyła.


Tak, w dużych firmach po awariach (nawet dużo mniejszych niż ta dzisiejsza na FB) robi się takie jakby "dochodzenia", w których wyjaśnia się gdzie był błąd i jak temu zaradzić w przyszłości.
@Volantie: W trakcie awarii: war room - miejsce, może być nawet niefizyczne, w którym spotykają się wszyscy zaangażowani w zażegnanie problemu, w której ludzie się ciągle komunikują i mówią o tym, co znaleźli. Szybka komunikacja, emocje i chaos, ale w takim pozytywnym sensie, bo wiele osób robi jeszcze więcej rzeczy na raz i dzieli się na bieżąco tym, co znaleźli.

Po awarii - post mortem. Opisanie DOKŁADNIE co poszło nie tak,
@Volantie: Poczytaj o ITIL a szczególnie o takim zagadnieniu jak Incident Management oraz RCA. Każda duża firma w której pracowałem albo z którą współpracowałem była oparta o ITIL. Tam jest wszystko opisane co i jak w takich sytuacjach.

Co do zwolnień czy kar za zaniedbania prowadzące do wystąpienia incydentu lub problemu, to zależy od kultury firmy.