Wpis z mikrobloga

@zibizz1: Niezły chwyt na naiwniaków. Im szybciej ładujesz baterię tym szybciej traci na pojemności i żywotności. Jak i sam fakt że im szybciej tym zbierze mniejszy ładunek. Weź taką samą baterię jedną naładuj szybko drugą wolno i ta druga będzie miała większy zasięg w samochodzie. Tak samo jest z telefonami, ładujesz małym prądem po to paru latach bateria dalej trzyma jak nowa. ładujesz mocą maksymalną ludzie podczas posiadania danego telefonu muszą
  • 0
@r5678: Masz rację im większa moc ładowania tym wieksza degradacja ale każde ogniwo inaczej reagauje np
ogniwo A
po 100 ładowaniach 1C ma 5% degradacji a po 100 ładowaniach 4C ma 40% degradacji
a ogniwo B
po 100 ładowaniach 1C ma 1% degradacji a po 100 ładowaniach 4C ma 10% degradacji

I np producent ogniwa A zalecał ładowanie 0.5C i rozładowywanie 2C
a ogniwo C ma ładowanie 2C i rozładowywanie 4C
@zibizz1: wspanaly jest ten Le, glownie z zewnatrz bo srodek wybralbym inny jako ze nie lubie 6 osobowych. Szkoda, ze ta firma nie planuje wyjscia poza Chiny przynajmniej do 2028. Taki Le ale w gabarycie EV9 to bylo by cudo.

@r5678

Niezły chwyt na naiwniaków. Im szybciej ładujesz baterię tym szybciej traci na pojemności i żywotności


to jest trzecia juz wersja CATL Qilin, tym razem 5C. Fizyczny max to 550kW. Te
via Android
  • 0
@jasonfly auto chyba jest 2+2+3. EV9 fajna ale buda wysoka i kwadratowa żre dużo energii przy dużych prędkościach. W tych chińskich minivanach nie podoba mi się że rząd 2 jest dużo bardziej ekskluzywny niż rząd 3 i dzieci jak podrosną to się będę zabijały. Ale mam nadzieję że Tesla pójdzie po rozum do głowy w swoim minivanie i zrobi auto bardziej dla ludu, pewnie będzie musiała żeby cena nie eksplodowała. Zazwyczaj jak
@zibizz1: tak to wlasnie o to chodzi mi w tym wnetrzu, 2 gi rzad jak dla prezesa, ktory musi wyciagnac nogi i spac na lezaco. Przez gabaryt ev9 chodzilo mi o dlugosc, wiem ze to minivan, ale po prostu 5.3 metra to za duzo. Piecometrowy z normalnymi siedzeniami i odstepami miedzy nimi bylo ekstra.