Wpis z mikrobloga

Mam gravela, na którym jeżdzę w głównej mierze po asfalcie, czasami lekkim szutrze. Mam na nim założone opony Michelin Power Gravel 40mm (700x40c) i zastanawiam się, czy przed sezonem nie przełożyć Continental Contact Speed 35mm (700x35c) z innego roweru.
Z tego co na szybko sprawdziłem, to Continentale są troszkę cięższe, natomiast mają zdecydowanie mniejszy bieżnik i dodatkowo są węższe. Czy wymiana na węższe opony będzie w jakikolwiek sposób odczuwalna jeśli chodzi o prędkość poruszania się po asfalcie?
#rower #gravel
  • 1
  • Odpowiedz
@pp93:
W moim wypadku pomogła nie tyle szerokość a zmiana bieżnika na mniej klockowy. W Cannonie miałem stockowe WTB Riddler 700x37c, zmieniłem na GravelKing SS Plus 700x38c i prędkość przelotowa na stałej trasie lekko +2-3 km/h przy tym samym wysiłku. Dodatkowo gravelkingi są bardziej komfortowe, bo ładnie trzymają kształt już przy 3,2 bara kiedy Riddlery musiałem pompować na kamień ponad dopuszczalny limit 4,5 bara aby nie mieć efektu flaka z tyłu
  • Odpowiedz