Wpis z mikrobloga

Mirki! Pora na zmianę łańcucha w moim #triban rc520. Z oznaczeń na obecnym, wychodzi, że założony jest KMC X11, ogniw naliczyłem 112, więc 116 spokojnie mi starczy. Teraz pytanie, jaki łańcuch kupić, tak żeby pasował (kaseta CS-H110)? Wziąć shimano 105 jak większość osprzętu i sukcesywnie tą grupę uzupełniać? Czy może GRX skoro jeżdżę więcej po szutrach? Spinka czy pin? Obecny mam na spinkę, ale z pinem nie będzie problem bo mam zakuwacz. #rower #pytanie
donedro - Mirki! Pora na zmianę łańcucha w moim #triban rc520. Z oznaczeń na obecnym,...

źródło: 2024-02-27_08-30-11

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
@donedro wsio ryba co za seria.. Tam nie ma żadnej odczuwalnej różnicy. Firmy tworzą sobie serię żeby mieć co sprzedawać jak garmin z tysiącem zegarków dla różnych ludzi a funkcje te same.
Wez łańcuch x rzędowy ile masz rzędów.
Spinka, po co masz w ogóle męczyć się z pinami..
  • Odpowiedz
@donedro: nie znam się, ale się wypowiem. Części zużywają się z różną szybkością. Jeśli wymieniasz łańcuch to z jakiegoś powodu. Jeśli jest mocno rozciągnięty, to może również być zużyta kaseta. Jest ryzyko, że nowy łańcuch szybko rozciągnie się na starej kasecie.
Piszę o tym, żebyś przemyślał, czy uda się Tobie płynna zmiana osprzętu.

Ja po pierwszym zajechaniu napędu (właśnie kaseta i jeden blat) poszedłem w 2-3 łańcuchy na zmianę. KMC chyba
  • Odpowiedz
poszedłem w 2-3 łańcuchy na zmianę


@krytyk__wartosciujacy: masz jakieś wnioski po takiej jeździe na trzy łańcuchy? Jest taniej? Sam nie stosuję ale czytam o tym od lat że to niby najlepszy sposób a tak na moje to on nie ma w dłuższej perspektywie większego sensu ekonomicznego. Jak pilnujesz rozciągnięcia i wymienisz łańcuch zanim zacznie zjadać kasetę czy korbę to jaka jest różnica czy wymienisz na nowy czy na taki mniej wyciągnięty?
  • Odpowiedz
@MoonlightSh: Pierwszy napęd załatwiłem po bodajże 2kkm, max 2.5kkm. (kaseta + blat+ łańcuch) zdaje się 400zeta.