Wpis z mikrobloga

@Raa_V: Nie do końca, ale podstawą dla CPK jest skumulowanie ruchu w jednym miejscu tak, aby zgromadzić wystarczającą liczbę pasażerów do otworzenia nowych połączeń. Przy otwartym Okęciu ten ruch rozbije się na dwa lotniska i żadnych nowych połączeń nie będzie.
@waro: zaorania Okęcia nie uda się cofnąć bo powstaną tam budynki i biura. Za 20lat okaże się, że to był błąd i będzie problem, że 2mln aglomeracja ma lotnisko 40km od centrum i nie ma ani City brake turystów, ani biznesmenów, ani nikt nie przylatuje na mecz Polska Anglia bo nikt nie chce lecieć 2h z Londynu by potem jechac 2h do centrum. (Chyba nikt nie sądzi, że pendolino będzie jeździć
@Raa_V: gdyby nigdy nie wyprowadzać lotniska z Warszawy, to aktualnie Okęcie byłoby na polach mokotowskich ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Likwidowanie lotnisk, które zostały otoczone przez miasto, to normalna sprawa. Tak postąpiono w Denver czy Monachium.

Na miejscu Okęcia najprawdopodbniej powstaną osiedla mieszkalne, a po nim pozostanie co najwyżej jakaś pamiątkowa tabliczka ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@waro: oby tym razem coś zrobili zamiast gadać bo centralny port musi powstać. Osobiście bardziej cieszy mnie szybka kolej i chcę by Okęcie było nadal. Ale nie jestem w temacie fachem. Dzięki za dyskusje.
@Raa_V: Odnośnie cargo - to tak nie działa że je "przekierujesz" (chyba że jakaś firma w stylu DHL postanowi mieć swój hub jak np Lipsk), gros cargo lata samolotami pasażerskimi, i bez siatki połączeń międzykontynentalnych z dużą częstotliwością lotów tego cargo po prostu nie będzie. Jedynie hub będzie w stanie zapewnić odpowiednią podaż takich lotów.