Wpis z mikrobloga

Mam pytanie do doświadczonych w mechanice samochodowej Mirków, gdyż mam taką zagwozdke.

Jaguar x-type 3.0v6
Gdy napięcie Aku spadnie poniżej 11,3 mniej więcej to nie odpala. Kręci bez problemu przez około 30 sekund i Aku w końcu pada.
Z boosterem odpala od strzała.
Moje podejrzenie czujnik położenia wału bo po pierwsze raz przy takiej sytuacji miałem jego błąd w komputerze, ale tylko raz, a po drugie gdy kręci długo to wskazówka od obrotomierza się nie podnosi.

I tu moje pytanie, czy może być tak że jest wystarczająco prądu na rozrusznik a na układ zapłonowy już brakuje i są takie cyrki, czy to kwestia może złej masy, złego przewodzenia prądu.

Tylko że tą teorię zaburza inny fakt - gdy samochód postoi kilka dni to pomimo napięcia 11,8-12 też jest problem z rozruchem. Kręci ale odpala dopiero po długim kręceniu. Tu podejrzewam pompę paliwa, bo przy niskim stanie paliwa też nieco dłużej kręci a zaraz po odpaleniu czasem nie ma reakcji na gaz, dopiero gdy mocniej wcisne.

Jeśli chodzi o wartości ciśnienia to elm na Bluetooth pokazuje że jest wszystko ok. Jest też zamontowany emulator ciśnienia benzyny do jazdy na LPG, bo tego wymaga układ paliwowy - brak powrotu.

Błędów ogólnie brak, tylko raz ten czujnik wału.

#mechanikasamochodowa

  • 19
@jestem_legenda Czujnik położenia wału najczęściej objawia się na ciepłym silniku, chyba że jest już całkowicie martwy, jak z boosterem odpala to aku szrot, takie napięcie jest za niskie na rozruch, podjedź do sklepu z akumulatorami i miernikiem niech ci sprawdzi a na początek podmiana na inny aku
zaraz po odpaleniu czasem nie ma reakcji na gaz, dopiero gdy mocniej wcisne.


Akumulator na pewno do wymiany, a objaw powyzej mialem jak mi sie popsul alternator.
@jestem_legenda: Ja bym proponował sprawdzić pompę paliwa (ciśnienie paliwa). Kumpel kiedyś w E3śmieciu miał tak że mógł kręcić minutę aż do rozładowania akumulatora i nie odpalił. A wystarczyło że zakręcił sekundę i spróbował jeszcze raz to palił do dotyk. Jak masz układ paliwowy z regulatorem na silniku pod maską to możesz sprawdzić czy leci coś powrotem paliwa przy odpalaniu. Albo użyj plaka/samostartu w dolot jak nie boisz się że cofka płomienia
@arc_tic: akurat ma pokazywać obroty, bo za wolny obrót = brak odpalenia
zawsze tak diagnozuję rozruszniki , akumulator i kable zasilające rozrusznik
Co do wątku akumulator trup
@jestem_legenda: jedź do jakiegoś elektromechanika niech ci sprawdzi rezystancję wewnętrzna akumulatora. Podłącza się takie specjalne urządzenie i wpisuje parametru akumulatora i urządzenie bada czy on dobry. Żeby cię nie okłamać bo dawno dawno temu siedziałem w samochodach to tak nie wiem czy dokładnie to się nazywa rezystancja wewnętrzna. Ale porządny elektromechanik będzie wiedział o co chodzi...
@massejferguson urządzenie, o które najprawdopodobniej Ci chodzi to opornica. Bardzo skuteczne diagnostycznie do akumulatorów. Obciąża aku wysokim natężeniem i bada się jego reakcję. Jednak w większości serwisów aku mają już bardziej zaawansowane urządzenia typu Alfabat Pro. W przypadku kolegi wystarczy jednak zwykły tester jak np. Midtronics i tam już wyjdzie stan aku.

Warto też samodzielnie sprawdzić gęstość elektrolitu, który pokaże jak bardzo jest zasiarczony. Na upartego można próbować robić gęstość- długie ładowanie,