Wpis z mikrobloga

Hmmm, pytanie mam.
Zamówiłem produkt na Allegro i przeszedł uszkodzony. Na czacie ze sprzedawcą zapytałem "czy da się to naprawić, czy trzeba odesłać produkt do nich" - po prostu jest to dosyć duże i nie chciało mi się bawić w wysyłkę. A teraz mi sprzedawca mówi, żeby im odesłać produkt, a oni zobaczą czy da się naprawić i ewentualnie jak się nie da to przyślą nowy.

I tu pytanie: czy ja mogę w takiej sytuacji zażądać wymiany od razu? Bez czekania aż ta przesyłka do nich trafi, oni to naprawią niewiadomo kiedy i dopiero odeślą.

#allegro #pytanie #prawo #zakupy
  • 8
@Gumaa:
Możesz poprosić sprzedawcę o takie rozwiązanie, ale nie musi się on na nie zgodzić.

A co do zwrotu, to owszem możesz zwrócić, ale w takim przypadku sprzedawca może obciążyć cię kosztami naprawy. Zwrot zawsze dotyczy produktu pełnowartościowego i to kupujący ponosi koszty związane ze zmniejszeniem wartości rzeczy.
@pcela: jak mi przysłali wadliwy produkt, to czemu ja mam ponosić koszty związane z kosztami naprawy czy zmniejszeniem wartości towaru?
Ja nie pomniejszyłem wartości tego produktu, ani go nie zepsułem. Odpakowałem jedynie i zobaczyłem, że jest wadliwy.
@pcela: hę? W sensie przez zwrot rozumiesz "odstąpienie od umowy", a poprzez reklamację masz na myśli "reklamację z tytuły rękojmi"?

Z tego co doczytałem to naprawa w ramach rękojmi jest na koszt sprzedawcy.
@Gumaa
Zgadza się. Zwrot to potoczna nazwa odstąpienia od umowy.

I tak naprawa w ramach niezgodność z umową (rękojmię masz w przypadku zakupu od osoby prywatnej lub pomiędzy dwiema firmami) jest na koszt sprzedawcy. Ty masz tylko udostępnić sprzedawcy reklamowany towar, jak o to poprosi.