Wpis z mikrobloga

@Tulky: z tym zimnem w środku to lekka przesada, jeżeli nie ma problemów w układzie chłodzenia, wszystko sprawne to parę minut i leci ciepło nawet z diesla,
nie znaczy to, że silnik dogrzany, olej, itd.. po prostu płyn na tyle gorący, że leci ciepło

oczywiście to eksplantacja której autorzy zupełnie nie mięło na myśli, krótkie dystanse w mieście, no ale kto użytkuje samochód tak jak powinno to się robić? :D
@Tulky: ja mam stare polo turbo ze stałą geometrią, brak dpf, brak dwumasy, jest tylko egr, ale auto zaczyna dmuchac ciepłem dopiero po 10km, auto nie bedzie mieć problemu z jazdą, ale nie bedzie komfortowe jak nie bedzie elektrycznej nagrzewnicy dodatkowo, albo podgrzewanych foteli
@open_or_die: No takie są fakty ¯\(ツ)/¯
Sam się zaskoczyłem.
Innymi słowy nigdzie nie jest powiedziane że w dieslu na 100% będzie zimniej niż w benzynie, bo jak widać są różne technologie i przypadki.
@r5678 AE ty nadal nie rozumiesz.
Co z tego że diesel będzie ciepłym powietrzem z elektrycznej nagrzewnicy jak sam silnik będzie cały czas niedogrzany na krótkich dystansach.
Silnik diesla ma dużo wyższa sprawność i nie wydziela tyle ciepła co benzyna. Nawet dogrzewanie płynu z egru niewiele pomaga i nadal trzeba przejechać 15-20 km na mrozie żeby płyn chłodniczy dobił do temperatury 90-100 stopni, a olej w silniku i skrzyni potrzebują jeszcze więcej
@Tulky jeszcze kilka lat temu na wszystkich forach grozili by ci gdybys powiedzial że benzyna lepsza od diesla …dziś ci sami uważają że tylko benzynka:)
@Mawid_Dotyka to mam tego samego gnoja 1.4tdi BWB z konca 2007r. w pierwszym silniku panewka sie obrocila, drugi dziala ale egr sie co pol roku zapycha i odpiam i jezdze bez podpiętego dopoki mi sie nie zachce wykrecic i wyczyścić
@cr6d: Ja mam AMF. Myślałem że nie dawali tam dpf ale faktycznie od 2006 jest wymagany, u mnie egr nie wiem czy działa ale błedu nie ma jedyny problem jest że wypluwa opary z siebie i jest zaolejony. myślałem nad zaślepieniem ale skoro nic sie nie dzieje to nie ruszam
@Mawid_Dotyka mi powiedzieli ze jak chce to za 400zl mogą go programowo wyłączyć i zostaje wszysktko tak jak jest bez zaślepien itp ale poki co to go czyszczę
@cr6d: u mnie przewody w komorze silnika paliwowe są popekane z wierzchu, pytałem mechanika czy by tego nie wymieniac, ale mowi że nie warto ruszać oryginalnych, bo nowy zamiennik z metra, to bedzie taki sam efekt. co do pompy to oryginalnie był luk, poprosiłem mechanika zeby uszczelnił bo ciekło, dał tam uszczelke z oryginału za 120zł i dalej ciekło, tam jest też wadliwy króciec który ma luz ale u mnie nie