Wpis z mikrobloga

Fabrity Holding (K2 kiedyś) ogłosiło nabywanie akcji własnych.

Chciałbym skorzystać z tego ale nie mam żadnego doświadczenia jak w praktyce mogę skorzystać ze sprzedaży tych akcji po podanej stawce a mam ich trochę.

Ktoś mnie wyedykuje? Z góry dzięki za jakieś info.

#gpw #gielda
Microbiusz - Fabrity Holding (K2 kiedyś) ogłosiło nabywanie akcji własnych.

Chciałby...

źródło: FabrityHolding

Pobierz
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Microbiusz: Odpowiem Ci w skrócie, skup akcji włąsnych to jest taka dywidenda ale lepsza bo korzystniejsza podatkowo, a dodatkowym bonusem jest #!$%@? małych akcjonariuszy w dupe. Nie znam spółki ale jeśli oferowana cena jest powyżej rynkowej to redukcja będzie #!$%@? i jeśli jesteś zbyt małym inwestorem to twój zysk może nie przekroczyć kosztu wystawienia przez biuro poświadczenia o posiadaniu akcji, które jest niezbędne do wzięcia udziału w skupie, tym samym
  • Odpowiedz
  • 0
@DeoLawson: Korzystniejsza podatkowo jak dywidenda? To ciekawe. Rozwiniesz? Nie wiem ile będzie kosztowało to poświadczenie ale mój portfel jest 6 cyfrowy. Kurs wykupu jest w zależności od momentu około 3zł ponad kurs rynkowy a mam kilka k akcji, co mnie zadowala. Ciekawi mnie jak to jest z ludźmi którzy np. kupili akcje po ogłoszeniu skupu, wydaje się że oni nie powinni brać udziału w skupie.
  • Odpowiedz
@Microbiusz: No to jak masz 6 cyfrowy portfel tej spółki to już raczej będzie się opłacać. Skup akcji własnych jest korzystniejszy podatkowo od dywidendy z dwóch powodów, 1. ze względu na to że podatek od dywidendy jest kategoryczny, nie możesz go rozliczyć ze stratą na innych instrumentach 2. Podatek od dywidendy jest płatny natychmiastowo, natomiast od skupu akcji własnych na koniec roku, przez ten czas kasa może dalej procentować.
  • Odpowiedz