Wpis z mikrobloga

Powiedzcie mi Mireczki, jaki jest optymalny sposób rozliczania się z zagranicznymi klientami? Paypal mnie #!$%@? na siano, revoluta prawie nikt nie używa, a polski bank przy normalnym przelewie ostatnio zablokował mi środki do wyjaśnienia, co trochę mnie #!$%@?ło.
Główne kierunki to ukraina/wielka brytania/afryka
Teoretycznie mógłbym założyć konta w interesujących mnie krajach i pododawać karty do aplikacji płatniczej - czy źle myślę?

#kiciochpyta #banki #bankowosc #biznes
  • 4
  • Odpowiedz
@Shitze: IMO myślisz trochę na skróty - założyć konto za granicą dla polskiej firmy to też nie takie chop-siup. Może się okazać, że bez fizycznej obecności nie dasz rady.
Ja na Twoim miejscu założyłbym konto w banku, gdzie przelewy od klientów i do Ciebie nie będą podejrzane. Jeśli mówimy o miłych dla oka kwot, to spróbuj np w HSBC?
  • Odpowiedz
@Shitze: Polski bank zablokował transakcję, a Revolut czy Paypal to blokuje całe konto a pozniej to pytaja sie o rozmiar buta i inne. Jesli obracasz wiekszymi kwotami to uderz do działu korpo/MSP w bankach - dostaniesz swojego opiekuna, wszelkie tematy zwiazane z blokadami czy wyjasnieniami beda sie szybciej działy
  • Odpowiedz
  • 0
@Shitze jak prowadzisz transakcje wysoko kwotowe z HRC (High-Risk Countries) to się nie dziw. Jeżeli kilka razy zawołają Cię do wyjaśnieniem a kontrahenci nie będą się zmieniać to przestaną zadawać pytania :)
  • Odpowiedz
@Shitze: UK raczej bezproblemowe, a UA i Afryka - no cóż, bank nie chce być oskarżony o pranie brudnych pieniędzy. Nawet jeżeli u Ciebie jest wszystko legalnie, to trafi się 1 na 100 klientów ze złymi intencjami i to będzie problem dla banku. Revolut to też bank - też prawdopodobnie mają podobne regulacje, a jak zablokują Ci konto to będziesz miał 3x trudniej to odkręcić przez to że support jest jedynie
  • Odpowiedz