Wpis z mikrobloga

Mirki pytanko , passat 1.8t, odpala zawsze za 3 lub 4 razem i wystarczy go tylko cyknąc delikatnie o jeden obrót silnika, 3 razy lub 4 i odpala , czujnik położenia wałka rozrządu ? Pytam tu, bo szukałem na google i co forum to inne pomysły , nie podłączałem pod kompa bo zgubiłem gdzieś adapter OBD. Może miał ktoś podobny problem z tym silnikiem #motoryzacja #samochody #volkswagen #passat dodam że auto niedawno kupione ze świadomością usterki, właściciel powiedział że dzieje się to wyłącznie w chlodnym okresie, latem problem nie występuje, dodam też że ma LPG, które da się dopiero włączyć lub wyłączyć jak silnik pracuje lub kręcimy rozrusznikiem, po włączeniu zapłonu nie ma możliwości wyłączenia lub włączenia LPG
  • 19
@xxdnbxx: ja bym na twoim miejscu w pierwszej kolejności wykluczył LPG. Tj np. W ten sposób, że zakrętach przed wieczornym zgłaszaniem gaz na butli i czekasz aż z wężyków wypali się gaz. Albo zgaśnie albo przejdzie na benzynę. Gasisz. Idziesz do domu. Próba odpalenia. Po próbie odpalenia dopiero odkrecasz gaz na butli.
@__-- robiłem te próby w dniu zakupu auta, nic nie dają , nie ma różnicy czy jeździsz na benzynie cały dzień i na niej go gasisz, z rzeczy które zauważyłem to jak próbuję odpalić auto rano i kręcę o 2-3 sekundy za długo to słuchać tak jakby strzelało coś w dolocie , miałem podobną sytuację jak posiadałem E39 w gazie , że za cholerę za pierwszym nie chciała odpalać , a w
@WykopanyDzon i dziękuję kolego bo jesteś już drugą osobą która to sugeruje, myślę że to będzie ten czujnik, ale też parę osób mi pisało o jakimś czujniku obrotów silnika
@xxdnbxx: jazda na benzynie nie zawsze daje odpowiedź bo wtrysk lub reduktor może puszczać tylko jak są zimne a co za tym idzie podciśnienie nie wyssie gazu z układu. Dopiero sam pójdzie w dołożyć jak wystygnie
@__-- to by się zgadzało, czyli lepiej szukać od strony gazu nieszczelności , ale z drugiej strony po całej nocy powinien odpalić normalnie, skoro jest nieszczelność to ten gaz powinien pójść w atmosferę , bo ubytku na przejechanych km nie odczuwam
@xxdnbxx Gaz może zbierać się w kolektorze i musi trochę pokręcić. Posłuchaj co mówi koleżanka i zakręć gaz w butli, a następnie wypał go do końca. To, że wyłączysz na przycisku gaz nie oznacza, że nie może dostać się kolektora przez uszkodzone wtryski/reduktor i zgaszenie go na benzynie nic nie wyjaśnia. Oczywiście może to być też czujnik wału/wałka, wtedy należałoby sprawdzić czy jest iskra podczas kręcenia. A może nie ma paliwa? Słychać
@BeatsByDre trafne uwagi, jutro to sprawdzę , kabel diagnostyczny mam zamiar zakupić niedługo więc więcej się dowiem, i masz rację że słuszne wskazówki zaproponowała koleżanka @__-- pozdrawiam za konkretne sugestie
@xxdnbxx

@__-- @BeatsByDre @Dejwi996


Zakręcenie zaworu gazu nie pomogło, ale znalazłem uszkodzony wąż który wychodzi od pokrywy zaworów i ma kolanko odrazu tak jakby do odmy


Aktualizacja:
Po uszczelnieniu węża wychodzącego z pokrywy , zaczął idealnie równo pracować na wolnych obrotach
@xxdnbxx Czujniki wału/wałka najczęściej przestają pokazywać obroty po nagrzaniu i auto gaśnie lub nie pali. Jeśli na zimnym słabo pali to chyba obstawialbym brak synchronizacji. Może jest jakiś parametr, który mógłby powiedzieć więcej. Błąd to "sygnał wysoki" czyli teoretycznie czujnik działa. Wydaje mi się, że przy padniętym wyskakiwały błąd w stylu "przerwa w obwodzie"