Wpis z mikrobloga

✨️ Obserwuj #mirkoanonim
Za jakiś czas będę szukał swojej pierwszej pracy w grafice 3d,
konkretnie w projektowaniu (modelowanie, teksturowanie itd.) realistycznych modeli, bo to umiem najlepiej. Oczywiscie łącznie z teksturowaniem.
Dobrze też mi idzie modelowanie low poly i w przyszłości wolałbym pracować w gamedevie.
Uczę się cały czas teksturować w substance painter i zwiększam skille.
Znam też główne programy od Adobe

Problem jest w tym, że obecnie pracuję w branży nie związanej z grafiką i całą naukę zostawiam na czas po pracy i weekendy, a nawet l4 wykorzystuję w pełni na naukę. Nie jestem w stanie codziennie uczyć się parę godzin, ale się staram.

Gdybym był bardziej pewien, że mam szansę na pracę w ciągu 2 miesięcy bez doświadczenia to bym zwolnił się z tej i mocno pocisnął całymi dniami...
Portfolio mam prawie gotowe, choć ciągle uczę się nowych mechanik i cały czas wydaje mi się, że to nie jest wystarczające...

Przede wszystkim nie mam doswiadczenia. Jak mogę je złapać? Janusze biznesu raczej nie potrzebują takich grafików, więc nawet praca poniżej minimalnej mi odpada... Może macie wskazówki w jaki sposób najłatwiej coś mieć w cv?
#grafika #grafikakomputerowa #pracbaza #3d #grafika3d #blender



· Akcje: Odpowiedz anonimowo · Więcej szczegółów
· Zaakceptował: mkarweta
· Autor wpisu pozostał anonimowy dzięki Mirko Anonim

  • 16
Ja nie grafik 3d (mnie interesuje webdesign) więc nie znam tej branży ale jestem w nieco podobnej sytuacji.

Moja rada to spróbuj zarabiać kasę z tymi umiejętnościami które masz teraz. Jakby Ci się udało coś zarobić to wtedy możesz pracować na pół etatu albo na 3/4 i będziesz miał więcej czasu na naukę i szukanie pracy na full time. Jak zarobisz jakąś kasę to dostaniesz dodatkową motywacje do działania. Poza tym w
@mirko_anonim: właśnie szukaj januszy bo oni biorą ludzi jak leci. Czasem są oferty entrypoint do fajnych firm, na skillshocie, ale teraz jest trochę posucha. Poczekaj do początku roku. Możesz też zacząć od zleceń, a nie full time.
Portfolio mam prawie gotowe, choć ciągle uczę się nowych mechanik i cały czas wydaje mi się, że to nie jest wystarczające...


@mirko_anonim: Pokaż portfolio to Ci powiem czy w ogóle coś z tego będzie
@loczyn: większość miejsc pracy gamedev jest toksyczna - łatwo to wyjaśnić - dużo kandydatów - większość projektów to molochy - które trzeba szybko skończyć - rok opóźnienia to gra niesprzedana - chyba że dostaniesz pracę przy takiej grze jak baldurs gate. Więc nocki, praca po 10 godzin dziennie, słabe zarobki - chyba że zostaniesz osobą jedyną w swoim rodzaju
@miszczu90: pracuje od kilku lat w gejm dewie(w różnych firmach) i pracowałem poza nim i z całą pewnością mogę napisać, że przehajpowane to jest narzekanie na prace tutaj xD najwięcej do gadania zawsze mają ci co nic nie mają z tym wspólnego
które trzeba szybko skończyć


@miszczu90: pracowałeś kiedyś przy reklamie? xD
Cinematiki niewiele lepiej, bo wymagania jak na film a czas śmiesznie krótki.
A przy filmie też są crunche po 10-12 godzin pracy dziennie trwające miesiące.
To gdzie jest taka czilera i utopia o której piszesz jeśli nie jest to ani gamedev, ani reklama, cinematik ani film.
Archviz? :D