Wpis z mikrobloga

Pierwsza przejażdżka i ładowanie Mustanga Mach-e za mną ( ͡° ͜ʖ ͡°)

W środku jest ciekawie wykonany. Brak szału w materiałach, ale design jest fajny i nie jest tandetnie. Prowadzenie jest normalne, ani złe, ani dobre. Zawieszenie zdecydowanie w stronę sztywnego typowo suvowatego. Przejazd przez progi nie jest przyjemny, a przy 160km/h bardzo nim buja. Dodatkowo sapie sporo prądu przy tej prędkości, więc na pewno tyle nie będę jechał. Pedał hamulca działa bardzo agresywnie. Wyłączyłem 1-pedal bo do tego trzeba wyczucia i przyzwyczajenia

W kwestii ładowania to wpiąłem się w AC w galerii mokotów. Tam są ładowarki greenwaya. Uruchamianie ładowania przez aplikację jest dosyć powolne. Przez 20 minut naładowałem 3.7 kW, więc tyle co nic (ładowarka wewnętrzna ma tylko 11kW).

Zasięg niestety topnieje w oczach. Dzisiaj wieczorem trochę pojeżdże to zobaczymy jak to realnie wygląda. Niestety nie pomaga bateria 75 kWh, ale podoba mi się RWD, bo zrywa trakcję z miejsca i nie trzeba wyć silnikiem ( ͡° ͜ʖ ͡°)

@PiotrFr I już mam stresa przez range anxiety :/

#motoryzacja #samochody #ford #samochodyelektryczne
  • 31
  • Odpowiedz
@cwlmod zamów kartę greenwaya, mi to raz uratowało życie nawet na Ionity. W Polsce bylem tylko 2dni na trasie a spotkałem kilka osób na stacjach, ktore nie umiały włączyć ładowania. Z kartą to tylko przykładasz i gotowe.

Co do progów zwalniających, masz koła 21cali?
  • Odpowiedz
  • 0
@jasonfly: Ja go wynająłem na tydzień, a karte by mi przysłali w momencie zwrotu.

Koła są chyba te najmniejsze. Na pewno to nie wina opon. Tak słyszałem, że zawieszenie ev nie jest zbyt dobre, bo niski środek ciężkości przy dużej masie wymusza twardsze sprężyny :/
  • Odpowiedz
@cwlmod a ok, myślałem że kupiłeś. Też myślałem, że w enyaqu jest twarde zawieszenie, ale zmieniłem letnie 21 na zimowe 20 i różnica jest odczuwalna. Jest bardziej miękko. Teraz jak ekonomia pozwoli to na przyszły sezon poszedł bym nawet w 19 cali.
  • Odpowiedz
  • 0
@jasonfly: Mam hyundaia i30N, więc wiem co to znaczy twarde i różnica po założeniu zimowych kół :D

Mach nie jest twardy per say, tylko nie jest tez komfortowy jak taka mazda cx60/bmwx3 czy nawet hyundai tucson
  • Odpowiedz
@jasonfly:

Też myślałem, że w enyaqu


Nie mogłem sobie przypomnieć, kto ma Enyaqa. Będę mieć parę pytań na PW.

@cwlmod jak w przyszłym roku się wybiorę do Polski, to będzie wyprawa życia. Ale nie w drodze, tylko na miejscu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
  • 0
nie masz lepszej niż moja ostatnia ( ͡° ͜ʖ ͡°)

@PiotrFr: To też zależy kto i jak kieruje :D

Często jeżdżę na tor, więc jak coś to zapraszam na pojeżdżawkę i pogawędke ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@cwlmod: męczy mnie ten Ioniq 6.
Zastanawia mnie tylko czy taki 4-5 latek będzie sprzedawalny za jakieś sensowne pieniadze. Bo auto nietypowe jednak. Co myślisz?
  • Odpowiedz
@cwlmod: bo są lepsze auta?
Poza tym głównym problemem jest image, nawet u mnie, gdzie tego pełno. Ludzie postrzegają Tesle jako coś drogiego dla burżujów. A mogę przyjechać droższym Peugeotem, Skodą czy Hyundaiem i nie będzie problemów xD
  • Odpowiedz
  • 0
@PiotrFr: No właśnie ja tych lepszych aut nie widzę. W piątek mam jazdę testową teslą to zobaczymy jak to wygląda w środku. Tyle co widziałem u gościa co się ładował obok to wyglądało to fajnie.
  • Odpowiedz
@cwlmod: przy tych cenach u mnie Skoda to znacznie lepsze auto na codzień. Y jedynie trochę mniej zużywa prądu, ale w Enyaqu bateria większa. Wykończenie bez porównania, matrixy, dużo lepszy asystent niż autopilot w Tesli, sam zmienia pasy już w podstawie. Teraz po lifcie lepszy soft i silnik 286 KM, więc i osiągi będą podobne
  • Odpowiedz