Wpis z mikrobloga

@kolonko: Rozmiar w systemie ETRTO 37-635 oznacza, że opona ma szerokość 37mm i pasuje na obręcz o średnicy 635mm. Standardowe koło 28" ma średnicę obręczy 622mm i tutaj można przebierać w oponach, koło 27" ma średnicę obręczy 630mm. Szerokość opony możesz dać inną, o ile szersza opona zmieści się w ramie i widelcu, ale nie ma się co napalać, bo jedyny wybór jaki masz w ludzkich pieniądzach to 37 albo 40
  • Odpowiedz
@kolonko: Zakładając, że wymiary starej opony i tej, którą chcesz kupić są bez odchyłek, masz 7mm różnicy (czyli 7mm do góry i po 3,5mm z każdej strony). Zależnie od bieżnika opona 44 (o ile nie ma odchyłki wymiarowej) będzie miała te 44mm szerokości i tyle samo, albo nieco mniej wysokości. Skoro wspominałeś o jeździe w zimę to wypadałoby z tą nową oponą mieć minimum 5mm prześwitu do korony widelca i obu
  • Odpowiedz
  • 1
@DJArmani: ok zrobie pomiary. Dziekuje za pomoc, jakos zawsze mnie myli ze na oponach jest tyle rozmiarow w sensie w calach, w tym ETRTO i co jest z czym zgodne
  • Odpowiedz
@kolonko: Są 3 systemy zapisu – ETRTO, calowy i francuski. Gdyby nie to, że niektórzy sprzedawcy nie opisują ofert w ETRTO, można by o dwóch pozostałych i przestarzałych zapomnieć. Tylko ETRTO w jasny sposób opisuje szerokość opony i średnicę obręczy i najlepiej się go trzymać.
  • Odpowiedz
  • 1
@DJArmani: no tak ale przeciez szerokosc obreczy moze byc rozna prawda? Nie wlozymy opony o szerokosci dla przykladu 60 na obrecz o odpowiedniej srednicy ale szerokosci kolarzowki
  • Odpowiedz
@kolonko: Ciekawe. Wysyłałeś im jakieś zdjęcia obręczy z miarką, czy tak po prostu na podstawie samego 37-635 tak powiedzieli? Zawsze jest możliwość, że na twoich oponach nadruk jest błędny. Jak już chcesz próbować to najpierw załatw jakąś starą oponę na 622 – jak nie masz, to popytaj znajomych, albo w lokalnym rowerowym o starego kapcia, który i tak idzie do wyrzucenia. Bo jak masz kupić nowe opony od pana, który powiedział,
  • Odpowiedz
@kolonko: Zmierzyłem bez gumy przednie koło puszczając miarkę „w środku” pod szprychami jak najbliżej piasty, wychodzi ~633 z kołnierzem, zmierzyłem suwmiarką odległość od kołnierza do rantu/stopki (czyli tego na czym opiera się opona – zielony odcinek na rysunku) i jest 5,5mm, czyli się dodaje 622+11=633. Jeżeli u ciebie po zmierzeniu obręczy bez opony, od kołnierza do kołnierza tak, żeby jak najmniej zawijać miarkę o piastę i szprychy i odjęciu dwóch zielonych
DJArmani - @kolonko: Zmierzyłem bez gumy przednie koło puszczając miarkę „w środku” p...

źródło: g364

Pobierz
  • Odpowiedz
@kolonko: Zmierz bez gumy i porządnie suwmiarką zmierz wysokość kołnierza. To, że na mojej obręczy kołnierz wystaje nad rant 5,5mm, nie znaczy, że na twojej też tyle będzie, tym bardziej, że ja mierzyłem współczesną obręcz dwukomorową. Są trzy możliwości: a) faktycznie koło ma 635, b) koło ma 630 i założoną oponę 635 i jako tako to jeździ, c) błędny nadruk i koło ma 622.
  • Odpowiedz