Wpis z mikrobloga

PiS jeszcze dobrze nie ogarnął, że przegrał wybory, a tu już pozytywne zmiany w PKP. Jestem w ciężkim szoku.

Jagodno otrzymuje prezent za wzorowe głosowanie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ciekawe co powiedzą ci, którzy twierdzili, że budowa kolei na poziomie dróg to świetna decyzja, a nie wywalanie pieniędzy w błoto, bo za chwilę trzeba będzie to przebudowywać xD

#wroclaw
Ogau - PiS jeszcze dobrze nie ogarnął, że przegrał wybory, a tu już pozytywne zmiany ...

źródło: Screenshot_2023-10-17-19-44-06-165_com.facebook.katana-edit

Pobierz
  • 21
@Ogau No zobaczymy teraz jak to wyjdzie w praktyce. Dalej jednak biorąc pod uwagę fakt, że maksymalny wznios na trasie kolejowej nie powinien przekraczać 2% uważam, że mieszkańcy Berrytown w tym czasie sami by wykonali przekop pod 285 dla tramwaju.
No zobaczymy teraz jak to wyjdzie w praktyce


@Viking-: no jak to jak? Już budują trasę autobusową, więc przez najbliższe 20 lat i tak nic się nie stanie. Ale przynajmniej będzie można na nowo obietnice wyborcze rzucać ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Ogau no trasa ponoć ma być gotowa do szybkiej modernizacji pod "TAT". Bardziej chodzi mi o to, że wyciągnięcie 285 na poziom TOW to przynajmniej kilkaset metrów podjazdu i zjazdu z każdej strony, a to wymaga, albo zmiany przebiegu, albo budowy nowego nasypu dla tej lini
że wyciągnięcie 285 na poziom TOW to przynajmniej kilkaset metrów podjazdu i zjazdu z każdej strony, a to wymaga, albo zmiany przebiegu, albo budowy nowego nasypu dla tej lini


@Viking-: zadzwoń do pkp, bo chyba nie wiedzą, że wykonanie kilkuset metrów podjazdu jest niemożliwe przy obecnej inżynierii ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Ogau jest jak najbardziej możliwe, ale obecne zagospodarowanie nie daje wiele możliwości jeśli chodzi o zmianę jej przebiegu, a budowa nasypu w obecnym przebiegu budowa nasypu będzie kosztowna.

No i znowu zamkną linie na 1-2 lata
@Ogau: @Viking- Planowanie miasta w pigułce. Generalnie prawda jest takaz że to tylko planowanie przebudowy. Kwestia czy w ogóle uda im się to ogarnąć bo to wcale nie będzie takie hop siup.

No chyba że misiaczki jeszcze wpadną na pomysł jak sprawić, żeby 285 ładnie sobie pojechała w stronę dworca z jednej strony, a z drugiej miała jak się odbić od towarowej w stronę Bielan :)

Bo tak to by musiała
@Ogau: do wybór samorządowych jeszcze trochę, a tu już takie cuda obiecują xD

Każdy z Jagodna, kto ma trochę RiGCz nie powinien głosować na Sutryka.
Z innych części miasta zresztą też :-)
budowa nasypu w obecnym przebiegu budowa nasypu będzie kosztowna.


@Viking-: o nie. Tylko nie wydawanie pieniędzy na lepsze rozwiązanie!

No i znowu zamkną linie na 1-2 lata


@Viking-: i zajebiście. 60 osób średnio na pociąg przypada. Zerowy pozytywny wpływ na ruch w mieście
@Darth_Gohan

@Ogau: @Viking- Planowanie miasta w pigułce. Generalnie prawda jest takaz że to tylko planowanie przebudowy. Kwestia czy w ogóle uda im się to ogarnąć bo to wcale nie będzie takie hop siup.


No chyba że misiaczki jeszcze wpadną na pomysł jak sprawić, żeby 285 ładnie sobie pojechała w stronę dworca z jednej strony, a z drugiej miała jak się odbić od towarowej w stronę Bielan :)


Bo tak to by
nie ma żadnych konkretnych powodów dla których nie można by było zrobi tam krzyżówki PKP/tramwaj


@Viking-:
1. Bezpieczeństwo - wyhamowanie pociągu trwa, a to tylko kwestia czasu, aż jakiś wrocławski tramwajarz by się #!$%@?ł na tory. Tramwaj też by nie uciekł tak szybko, jak osobówka albo nawet autobus
2. Ekonomia - wyhamowanie pociągów i tramwajów powoduje, że trzeba je znowu rozpędzić do czego potrzeba energii
3. Czas - pociąg musiałby mieć
@Viking-: Powód jest konkretny. W Polsce nie ma na to przepisów obecnie i to tylko tyle xD

Co do podniesienia 285. Nie wiem czy oni ją w stanie podnieść bo mają niecałe 600 metrów do zakrętu gdzie 285 idzie pod linia towarową xD

Tylko, że to by trzeba było w końcu pomyśleć w tym #!$%@? mieście i na Towarowej dołożyć tor tak żeby ewentualna kolej śrómiejska też mogła z tego korzystać.
@Ogau

1. Zamiast rogatek na torach można postawić rozkladane zapory
2. To tramwaj ma się dostosować, a nie pociąg.
3. Po pierwsze to kawałek dalej masz stacje Wrocław Wojszyce i pociągi i tak nie jadą tam zbyt szybko. Po drugie już chyba w latach 20 lub 30 XX w. W USA sprawdzali jak pociągi radzą sobie z przerwami w torach. Radzą sobie. Nawet przerwa długości równej 1/2 fi koła przy prędkości przekraczającej
Tylko, że to by trzeba było w końcu pomyśleć w tym #!$%@? mieście i na Towarowej dołożyć tor tak żeby ewentualna kolej śrómiejska też mogła z tego korzystać


@Darth_Gohan: a to nie jest elementem przetargu właśnie?
@Ogau: mają przebudować 285. Pytanie czy dołożenie toru do towarowej to dla towarowych relacji czy może ktoś zaczął myśleć że towarowa mogłaby robić jako cześć SKM. Oficjalnie miasto takich planów nie ma jak sprawdzałem.

Czy PKP pomyślało za nich? Raczej wątpię.

@Viking- jakieś protesty okolicznych mieszkańców bo pewnie za jakiś czas w miejscu toru kartingowego się pojawia bloki i będzie się ciągnąć jak wow przy wysokiej albo AWW przez mieszkańców wielkiej
@Darth_Gohan: czytałem, że ten nowy tor ma obsługiwać połączenia pasażerskie. Mają też zelektryfikować jakiś łącznik, żeby pasażerskie mogły na obwodnicę dojeżdżać
tramwaj ma się dostosować, a nie pociąg.


@Viking-: tak, jak teraz mają się dostosować kierowcy, a codziennie ktoś jebnie w szlaban. Przy projektowaniu trzeba myśleć za innych, a nie "aeee #!$%@?, jakoś to będzie, bo wszyscy muszą się stosować do przepisów, aeeee"