Wpis z mikrobloga

Biometria w IKO w telefonie Samsung S23 (Android 13, One UI 5.1)

Mam problem z biometrią w IKO. Nie zawsze działa. Uprzedzając jestem całkiem zorientowany w nowych technologiach i wg mnie mam poprawnie wszystko skonfigurowane. Parę miesięcy temu używałem telefonu Huawei P30 i nie było tego problemu.

Problem pojawia się m. in. już na etapie logowania do aplikacji, ale nie tylko (czasami nie ma jej nawet w ustawieniach aplikacji).
Przykładowo:
- uruchamiam aplikację,
- prosi o PIN, nie podaję,
- wychodzę do ekranu startowego (pulpit telefonu),
- uruchamiam aplikację,
- prosi o PIN, nie podaję,
- wychodzę do ekranu startowego,
- uruchamiam aplikację,
- monituje o przyłożenie palca (dopiero za kolejnym razem).

Zainstalowałem aplikację od nowa. Zarejestrowałem IKO. Problem nadal występuje. Jest to trochę irytujące.
Szukając odpowiedzi w Internecie widzę, że problem istnieje od dawna: https://forum.android.com.pl/topic/361986-aplikacja-iko-logowanie-odciskiem-palca/8
Czy jest na to jakaś rada? Jakieś ustawienie, do którego nie trafiłem? Ktoś ma jakiś pomysł?
Wygląda jakby aplikacja czasami nie miała dostępu do biometrii? Jakby uprawnienia przychodziły z opóźnieniem?
#pkobp #iko #biometria #android #samsung
  • 7
  • Odpowiedz
  • 0
@Krol_Dzielni: Na moje oko coś jest nie tak w apce IKO. Mam jeszcze przynajmniej 3 inne aplikacje bankowe, w których używam biometrii. Nigdzie poza IKO ten problem nie występuje.
  • Odpowiedz
  • 0
@wmajonez: Prosimy o zarejestrowanie zgłoszenia z opisem sytuacji w serwisie internetowym iPKO: Moje sprawy > Kontakt z bankiem > Skontaktuj się z nami > Zgłoś reklamację.
  • Odpowiedz
  • 0
@EkspertPKO: Kontynuuję temat, bo dostałem odpowiedź:

"Szanowny Panie,
nie odnotowaliśmy utrudnień po stronie aplikacji IKO. Opisana sytuacja dotycząca logowania z użyciem
odcisku palca jest niezależna od banku. Sugerujemy zweryfikować czy pobrał Pan wszystkie aktualizacje
systemowe w telefonie.

Realizując obowiązek wynikający z przepisów Ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji
przez podmioty rynku finansowego oraz Rzeczniku Finansowym, uprzejmie informuję, że w związku z
przedstawionym stanowiskiem banku może Pan złożyć
  • Odpowiedz
  • 0
Mamy informację, że przygotowywana jest poprawka (3.147 - już na wdrożeniu), która powinna rozwiązać ten problem, występujący u nielicznych klientów.
  • Odpowiedz