Wpis z mikrobloga

#hybryda #motoryzacja #samochody
Mirki, coraz mocniej zastanawiam się nad zakupem auta hybrydowego. Jakie są plusy i minusy korzystania z takiego auta? Czy da się je później np zchipowac żeby dodać mu trochę koni i nM? Jak z bateria - jeśli auto przejechało np 100.000 km to jest to jeszcze ok czy trzeba już wymieniać? Czy w hybryda h w ogóle wymienia się baterie mając silnik benzynowy prócz niej, czy ona jest na stałe bo i tak służy tylko jako pomoc benzynie? Jak z taką bateria w zimie - widać jakieś różnice w użytkowaniu auta lato vs zima?
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 0
@Janusz_Lubikwasa trochę mocy zawsze da się dodać robiąc mapę paliwa ale nie będą to jakieś duże przyrosty także raczej nie ma sensu. Bateria jest na stałe także się nie wymienia, chyba że w ramach naprawy lub serwisu. Baterie ogółem w miarę dobrze trzymają ale no trzeba liczyć się z tym że z czasem będzie coraz mniejsza pojemność jednak. Różnic dużych zimą w sumie nie ma ale mówię to w oparciu o
  • Odpowiedz
@gnt_1 ile wynosi koszt baterii? Na OtoMoto jest mnóstwo CHR z 2019 roku, czyli rok do zakończenia gwarki, zastanawiam się dlaczego skoro to takie dobre autka
  • Odpowiedz
@spec_IT: Bo jak sam mówisz jest ich mnóstwo. CHR to aktualnie jeden z najczęściej kupowanych samochodów w Polsce, a co za tym idzie też będzie w top na rynku wtórnym.

Ludzie sprzedają z różnych powodów. Przesiadka na nowszy, na większy, na szybszy, brak kasy itp itd.
  • Odpowiedz
  • 0
@spec_IT ogółem niedawno temu ogłosili nową c-hr a ogólnie jest ich bardzo dużo dlatego pewnie teraz taki wyrzut na wtórnym. C-hr to dobre auto i ma sprawdzony niezniszczalny układ hybrydowy Toyoty ale... to auto nie ma mocy więc nie każdemu to pasuje. Co do ceny baterii to nie wiem
  • Odpowiedz
@Janusz_Lubikwasa: tzw klasyczna hybryda (samo-ladujaca sie), a hybryda plug-in - taka, ktora doladowujesz z gniazdka, to dwie zupelnie inne technologie, z innym typem baterii.
Sprecyzuj, ktory typ bardziej cie interesuje.
  • Odpowiedz
@Janusz_Lubikwasa: Miałem lexusa is 300h. Hybrydę rocznik 2014, toyota/lexus dają gwarancję 10lat na układ hybrydowy ale trzeba robić przegląd co roku lub co 15k km, koszt 300zł. Z mojej perspektywy chyba nie ma lepszego silnika jak większośc tras robisz w mieście. Super sprawa.
  • Odpowiedz
@Janusz_Lubikwasa: Mam Lexusa IS 300h (2017), klasyczna hybryda tojoty.
Dobijam do 60k mil (100.000 km) - 0 napraw, realne spalanie okolo 6.5 litra (jezdze do pracy droga szybkiego ruchu, 16 km w 1 strone z predkosciami okolo 120km/h - nie sa to idealne warunki aby hybryda pokazala to co w niej najlepsze - w miescie osiagam wyniki blizej 5, 5.5 litra).
Generalnie zero problemow jakichkolwiek.

Mam toyote CHR, 1.8 Hybryda (silnik ten sam co w aurisach hybrydach, priusach, no i chr, oraz lexus CT200h) - niezajebywalna jednostka, byly testy gdzie bez remontow przetrwala jazde przez 2.6 miliona km. To jest najbardziej pancerny silnik hybrydowy jaki mozesz dostac - niezbyt dynamiczny, ale uber oszczedny.
Z tym silnikiem ojciec kupil niedawno 8 letniego aurisa w kombi (2016 rok) - Komputer pokazuje mu 4.8 spalanie, realne wyszlo okolo 5.4 (przy czym mial 2 dluzsze trasy)
  • Odpowiedz
@satox: a no i co do baterii. Bateria pelna pozwoli ci przejechac okolo 2 kilometrow na pradzie - wbrew pozorom to nie ma zadnego znaczenia, gdyz w miescie okolo 60% jazdy odbywa sie na pradzie (nie zaleznie od dystansu) . Po prostu dziala to tak, ze auto nieustannie doladowywuje baterie, i zawsze gdy ruszasz w miare spokojnie, moment obciazenia (duzego spalania) jest eliminowany, bo ruszasz na elektryku. Baterie sa ciezkie,
  • Odpowiedz
@Janusz_Lubikwasa jeszcze dwa lata corolla w hybrydzie. Super sprawa. Średnie spalanie 5l. Po mieście pali jeszcze mniej. Często po 2-3 litry na 100. Przyjemna jazda, nie wkureia start - stop i pali mało :)
  • Odpowiedz