Wpis z mikrobloga

Mechanik wlał do samochodu Mitsubishi Casrisma Gdi 1.8 1999 r. zalecany olej 5w30, ale przez lata samochód jeździł na 10w40 (silnik 4g93). Chyba zasugerował się internetem, bo na karteczce przy silniku był opis jaki olej dotychczas był używany. Nie było płukanki starego oleju. Podczas ostatniej jazdy w korku (40 min) z rury zaczęło się bardzo dymić (myśleliśmy że coś się zapaliło), silnik był bardzo nagrzany (subiektywne odczucie), tem. silnika była w normie. Czy przyczyną może być inny olej? Nigdy wcześniej samochód nie miał takiego problemu. Dodam że przejechaliśmy już ponad 150 km od wymiany i wcześniej nie było takiego problemu. Płyn chłodniczy jest, ale w dolnej granicy. Nie ma plam pod samochodem. Jakiś pomysł co się dzieje? wrócić do starego oleju?

#samochody #silnik #mechanikasamochodowa #mechanika #olej #mitsubishi
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@malebro Dym biały, ale pachniał palonym plastikiem z rury wtedy. Teraz w normie. Zastanawiałem się czy jechać dalej, czy odpuścić żeby nie zatrzeć silnika. Teraz jak jeżdżę jest ok, przejechał 20 km od tego momentu, ale nie chciałbym aby mi się rozkraczył po drodze, na którymś węży się skupić bardziej? O jakie węże chodzi?
  • Odpowiedz