Wpis z mikrobloga

Wiaze swoja przyszlosc z branza embedded, jednak hobbistycznie chcialbym zajac sie tworzeniem prostych lub juz pozniej troche bardziej skomplikowanych gier. Zdecydowalem sie na wykorzystanie sdl2, ale zalezy mi na tym, abym wiedze ktora zdobede mogl rowniez wykorzystac w embedded. Jest to dobry wybor, czy moze od razu zaczac od opengl albo czegos kompletnie innego?

#programowanie #pracait #programista15k
  • 11
. Zdecydowalem sie na wykorzystanie sdl2, ale zalezy mi na tym, abym wiedze ktora zdobede mogl rowniez wykorzystac w embedded.


@Aqvis: nauczysz się programowania i języka lepiej. To tyle, reszta wiedzy nie będzie przenoszalna na embedded.

. Jest to dobry wybor, czy moze od razu zaczac od opengl


Nie, OpenGL jest skomplikowany. Do gier 2d nie ma co się bawić, chyba, że zależy ci na wydajności. SDL jest bardzo prosto zrobiony
via Android
  • 0
@Saly Jestem w trakcie nauki c++ a c znam calkiem dobrze. Natomiast w tym kontekscie celuje raczej w c++, zeby juz uczyc sie poprzez praktyke.
to poczytaj jak działa świat, bo C++ raczej się nie używa w embedded.


@Saly: jak nie, ja używałem xd mówię o komercyjnych projektach oczywiście
ktoś tu chyba niedostatecznie wie jak działa świat ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Aqvis: Tylko co to znaczy embedded? SBC, SOCki czy Mikrokontrolery? Bo o ile nawet najtańsze SBC mają akceleracje OpenGLa i dekompresory video, to i w SOCach da się znaleść. Natomiast w najmilejszych Mikrokontrolerach to co najwyżej DMA znajdzie chociaż w tych bardziej zawansowanych i DSP się znajdzie i przyda do grafiki.



A tak w ogóle to proponuje przejść na Rusta :-]
via Android
  • 0
@lionbest glownie mikrokontrolery stm32 (korzystalem z DSP i DMA), esp32 gdzies tam liznalem, ale mam za mala znajomosc technologii sieciowych poki co. Za SBC rowniez planuje sie wziac w niedalekiej przyszlosci.

O Ruscie tez sporo dobrego czytalem. Uwazasz, ze moze wyprzec c/c++?
@Aqvis: Osobiście uważam, że już wyprzedza. Według mnie nadaje się już bardzo dobrze na procki ARM i RISCV.
Sporo powstaje bibliotek HAL do różnych procków. Myślę, że jeszcze nie jest nic gotowego produkcyjnie, ale warto się zainteresować.

Niestety, ale w takim embeded chyba za dużo wiedzy z programowania gier nie da się wykorzystać.
Np. podobno biblioteka Qt jest na STMy, ale chyba tylko w wersji komercyjnej, nigdy nie korzystałem, bo ja
via Android
  • 0
@lionbest dziekuje bardzo. W takim razie gamedevem zajme sie typowo hobbistycznie i zeby lepiej przyswoic c++. Na rusta tez przyjdzie czas na pewno
@Aqvis: Z mojego doświadczenia i obserwacji : obecnie w embedded obsługę driverów i wszystko co jest blisko krzemu piszesz w C. W praktyce low-level to początkowy etap projektu. Całą resztę np. jakieś platformy na OS np. Linux robi się w C++. Właśnie przez to obecnie częściej wymaga się C++.