Wpis z mikrobloga

Cześć, jestem nowy w świecie #apple. Myślę nad zakupem MacBooka i prosiłbym Was o poradę jaki MacBook byłby dla mnie najlepszy. Głównie używałbym go pewnie do zwykłego przeglądania neta. Pracuję jako Linux Admin, więc może od czasu do czasu zdarzyło by mi się korzystać z wirtualizacji, w Macach to się nazywa chyba Parallers. W gry nie gram zbyt często, ale może odpaliłbym coś z rzadka. Do laptopa chciałbym podłączyć dwa zewnętrzne monitory za pomocą stacji dokującej Dell D6000. Laptop używany częściej stacjonarnie niż mobilnie, choć czasem pewnie zdarzy się i tak. Czy po podaniu tych 'wymogów' bylibyście w stanie polecić konkretny model MacBooka? Raczej celuję w 16/512.

#macbook #komputery #pracait
  • 19
@Floryda: virtualki to mozesz stawiac normalnie na virtualboxie czy czy vmware tez. Parallels ma chyba najlepsze opinie, fakt. Airy maja zwykłe M2, więc pamietaj, ze tam podepniesz max jeden monitor, do wiekszej ilosci trzeba sie bawic z displaylinkiem, nie gwarantuje czy Twoj dock to obsluguje, większosc nie.
@Floryda: M2 14cali, 32/512, 14 cali spokojnie wystarcza do sporadycznej pracy na lapku, 95% czasu i tak jest zamkniety. DO tego mam huba satechi z 2xHDMI, usb-c, usb 3.0 i kartami SD, spokojnie wystarcza. Tyko, że Ty raczej nie potrzebujesz ani 32gb ani pro raczej, no chyba ze pod monitory.
@Floryda: Tylko i wyłącznie M1/2. Zanim Intel lub AMD nie zrobią czegoś przełomowego nie kupię nic innego do urządzenia mobilnego bo to pozbawione sensu. Praca 15h+ na baterii i zero dźwięku to teraz dla mnie oczywistość. 16 pro jest zaskakująco kompaktowy ale jednak klocowaty i ciężki. Dużo osób zachwala sobie 14 pro ale dopakowany 15 air z M2 może być lepszym wyborem o ile nie potrzebujesz naprawdę dużej mocy.
@Bejro właśnie myślę nad MacBookiem 14" Pro M1 Pro 16/512 i zastanawiam się czy jednak nie znajdę czegoś lepszego w tej cenie ~9k. Czekam na jakąś promkę