Wpis z mikrobloga

Władze Katowic nie są chyba zadowolone, w końcu po kilku latach przekładania Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska wydała decyzję środowiskową na "Tramwaj na Południe"( ͡° ͜ʖ ͡°) Dobrze że zaraz wybory ( ͡° ͜ʖ ͡°)

https://www.wkatowicach.eu/informacje/w-katowicach/Tramwaj-na-poludnie-Katowic-coraz-blizej-Jest-decyzja-srodowiskowa-Generalnej-Dyrekcji-Ochrony-Srodowiska/idn:4473

#slask #katowice #tramwaje
  • 11
możliwość ukończenia prac projektowych i uzyskanie pozwolenia na budowę, a następnie wyłonienia w przetargu wykonawcy prac budowlanych.

@sylwke3100:
No to znamy harmonogram inwestycji na następne dekady:

2023 - decyzja środowiskowa;
2025 - uzyskanie pozwolenia na budowę;
2024 - wyłonienia w przetargu wykonawcy prac budowlanych;
2027 - poświęcenie i zawierzenie błogosławionemu ojcu dyrektorowi placu budowy;
2029 - wbicie złotego szpadla przez potomków ciula z żoliborza;
2030 - unieważnienie przetargu;
i jeszcze raz
@Cardinale: Mozesz rozwinac?

- Tramwajem mozna dojechac do granicy Ochojca, a na Ligote nie da sie dojechac w ogole.
- Z centrum beda w coraz wiekszym stopniu wyrzucane samochody, wiec potrzeba alternatywy - szczegolnie dla tak przyciagajacych ludzi terenow jak Paderewa i 3 stawy i taka alternatywa bylby tramwaj przez Graniczna
- Okolice Agnieszki i Bytkowskiej to juz teraz sa intensywnie zabudowywane i ta proporcja sie tylko powiekszy jak zaraz skoncza
@hmmmmmmv2 CP Brynow jest tak samo na granicy Ochojca jak i Ligoty. Tego drugiego argumentu nie do końca rozumiem wiec się nie odniosę - w jakim zakresie te tereny są przyciągające i w jaki sposób wycofywanie aut z centrum wpłynie na nie bardziej niż na inne dzielnice? Wydaje mi się ze Okolice Piotrowic/Bazantowa/Kostuchny są intensywniej zabudowane, w dalszej odleglosci od miasta i połączone drogami jednopasmowymi. Na południe z centrum jedziesz 10km w
@Cardinale:

CP Brynow jest tak samo na granicy Ochojca jak i Ligoty


Tak srednio bym powiedzial. Ligota ma swoje wlasne CP, ktore nie ma dostepu do tramwaju. Poza tym na poludnie ide rownolegle 2 drogi - Kosciuszki i Mikolowska/Ligocka i tylko mieszkancy wzdluz Kosciuszki maja dostep do tramwaju.

w jakim zakresie te tereny są przyciągające i w jaki sposób wycofywanie aut z centrum wpłynie na nie bardziej niż na inne dzielnice?
Z CP Ligota jest za to dostep koleją do Centrum z częstotliwością prawie jak komunikacja miejskiej. Dodatkowo jedzie dużo szybciej niz tramwaj z Brynowa. Nie do końca tez wyobrażam sobie którędy mógłby jechac ewentualnie tramwaj przez Ligote - to tez jest wyzwanie infrastrukturalne przy tym układzie budownictwa i dróg. W przypadku „tramwaju na południe” uzgadnianie trasy trwało dziesięciolecia a i tak będzie jechał z jednej strony przez las… jeśli chodzi o 3