Mam pytanie o zestaw do konwersji, w google ciężko znaleźć informacje które szukam. Interesuje mnie taki zestaw aby móc przerobić zwykły rower na elektryczny.. czyli felga z piastą elektryczną, ale tak żeby miało odzyskiwanie energii z biegami, czyli jadąc z góry moge sobie wybrać stopień odzysku mocny słabszy itp. Tak samo aby silnik elektryczny mógł działać niezależnie a nie tylko wtedy kiedy pedałuje. Miałem okazje jeździć jednym elektrycznym rowerem i nie sprawdziło się to. brak odzysku energii oraz ten rower w ogóle nie miał siły wjeżdżać pod górki nawet na maksymalnym wspomaganiu elektrycznym i nie raz musiałem schodzić z roweru i go targać pod górę, bo nie jechał. Z tego co pamiętam silnik miał 500W mocy, czyli 0.5kW, biorąc to jako podkładkę, potrzeba by silnika z 8-10 razy silniejszego aby wzniesienia nie były problemem czyli z 5kW.
@login_cwiczebny: szukałem info i ciężko znaleźć konkretne informacje, ale te z silnikiem jako piasta podobno mają taką opcję. Dlatego też zakładam temat.. dla mnie rower elektryczny bez odzysku energii nie ma żadnego sensu.
@r5678 ja się jeszcze nie spotkałem z takim z odzyskiem, ale w sumie to mało się tym interesuje, bo rowery elektryczne są albo dla chorych/starazych/lub oszukistów :p
@kuraku: no jak czytałem o tych silnikach w pieście to mają własnie tryby do wyboru, wspomaganie, czyli tylko pedałowanie, sam silnik elektryczny albo wyłączone.
@wykopyrek: najpierw to szukam technologi i orientuje się w temacie. przepisami to można się zainteresować jak wszystko się już wie, co jak ile kosztuje jak wygląda.
Jeżeli nie da się przerobić roweru aby miał silnik elektryczny i odzysk energii, bez znaczenia jak to prawnie się nazywa czy rower czy motorower to tak czy siak temat zakończony, bo brak takiej funkcji dyskwalifikuje z miejsca pomysł aby chcieć mieć elektryczny jednoślad ;)
@r5678: To się nazywa "regen braking" i działa tylko w silnikach w piaście bez przekładni ze specjalnym sterownikiem.
Z tym że ten odzysk i tak jest mniejszy niż 50% energii, a koszt budowy bezpiecznego roweru +3kW jest większy niż koszt kupna motoroweru lub motocykla 125ccm.
Pod górę dają radę ebiki z centralnym silnikiem, nawet taki 750W Bafang BBS02 będzie dawał radę tam, gdzie hub 1500W bez przekładni siada.
@r5678: co ty gadasz że nie mozna przez oogle znaleść, nawet na youtubue są filmiki masz fora od elektryków CZA INO CHCIEĆ a uj strace masz jedną z wielu, pierwszą po wynikach https://falconroweryelektryczne.pl/
najpierw to szukam technologi i orientuje się w temacie. przepisami to można się zainteresować jak wszystko się już wie
@r5678: żeby dostać to co chcesz, to najpierw musisz potrafić to zdefiniować. Jak szukasz roweru elektrycznego, to będziesz ograniczony do innych rozwiązań, niż jeśli szukasz elektrycznego motoroweru, czy motocykla. W ten sposób jest o wiele szybciej dotrzeć do celu. Ale ok, to ty pytasz, to pewnie wiesz najlepiej, więc nic ciekawego
Jako, że są zarzuty i jest oczernianie mnie, że rzekomo nie jestem Polakiem tylko ruskim to wrzucam dowód, że oczerniający mnie ludzie się mylą. Wszelkie nieodpowiednie komentarze szkalujące będą usuwane. #ukraina #rosja #wojna #wykop
Mam pytanie o zestaw do konwersji, w google ciężko znaleźć informacje które szukam.
Interesuje mnie taki zestaw aby móc przerobić zwykły rower na elektryczny.. czyli felga z piastą elektryczną, ale tak żeby miało odzyskiwanie energii z biegami, czyli jadąc z góry moge sobie wybrać stopień odzysku mocny słabszy itp. Tak samo aby silnik elektryczny mógł działać niezależnie a nie tylko wtedy kiedy pedałuje.
Miałem okazje jeździć jednym elektrycznym rowerem i nie sprawdziło się to. brak odzysku energii oraz ten rower w ogóle nie miał siły wjeżdżać pod górki nawet na maksymalnym wspomaganiu elektrycznym i nie raz musiałem schodzić z roweru i go targać pod górę, bo nie jechał. Z tego co pamiętam silnik miał 500W mocy, czyli 0.5kW, biorąc to jako podkładkę, potrzeba by silnika z 8-10 razy silniejszego aby wzniesienia nie były problemem czyli z 5kW.
Jest coś takiego na rynku?
@r5678: to wtedy przegląd, blacha, oc i na drogę :)
Dlatego też zakładam temat.. dla mnie rower elektryczny bez odzysku energii nie ma żadnego sensu.
Jeżeli nie da się przerobić roweru aby miał silnik elektryczny i odzysk energii, bez znaczenia jak to prawnie się nazywa czy rower czy motorower to tak czy siak temat zakończony, bo brak takiej funkcji dyskwalifikuje z miejsca pomysł aby chcieć mieć elektryczny jednoślad ;)
@r5678: https://electricmobile.pl/pl/ p/Zestaw-do-konwersji-roweru-1000W/285
To się nazywa "regen braking" i działa tylko w silnikach w piaście bez przekładni ze specjalnym sterownikiem.
Z tym że ten odzysk i tak jest mniejszy niż 50% energii, a koszt budowy bezpiecznego roweru +3kW jest większy niż koszt kupna motoroweru lub motocykla 125ccm.
Pod górę dają radę ebiki z centralnym silnikiem, nawet taki 750W Bafang BBS02 będzie dawał radę tam, gdzie hub 1500W bez przekładni siada.
@r5678: żeby dostać to co chcesz, to najpierw musisz potrafić to zdefiniować. Jak szukasz roweru elektrycznego, to będziesz ograniczony do innych rozwiązań, niż jeśli szukasz elektrycznego motoroweru, czy motocykla.
W ten sposób jest o wiele szybciej dotrzeć do celu.
Ale ok, to ty pytasz, to pewnie wiesz najlepiej, więc nic ciekawego