Aktywne Wpisy
Odwiertnik +151
Hirosy trójeczka jedzonko wódeczka, czego chcieć więcej
FedoraTyrone +20
W realnej pracy chyba tylko junior i początkujący mid podnieca się "clean code" i podobnymi rzeczami. Doświadczony programista wie, że tak naprawdę najważniejsza jest wiedza domenowa. Im bardziej ktoś to rozumie tym bliżej mu do seniora i bycia kimś więcej niż tylko klepaczem.
#programowanie #programista15k #pracbaza
#programowanie #programista15k #pracbaza
Hej mirki, jestem tu nowy, dotychczas tylko przeglądałem. Przychodzę tu z przestrogą i trochę licząc na wykop effect ( ͡° ͜ʖ ͡°), bo przez bank Credit Agricole nie mogę dostać kredytu hipotecznego, a oszczędności życia mam zamrożone w zadatku za mieszkanie. Jeśli sytuacja się nie zmieni, to mogę je stracić. A więc:
7 grudnia 2022 roku wziąłem raty zero na sprzęt elektroniczny w banku CA. Harmonogram spłat załączam na obrazku.
Spłacałem raty z maksymalnie sześciodniowym opóźnieniem – mój błąd. Doliczono mi za to jakieś odsteki i OK – ostatecznie nadpłaciłem nawet jedną ratę żeby mieć to szybciej z głowy. Zmiana kwoty wynikała właśnie z tych odstek, potem jeszcze się pomyliłem i wysyłałem im o te kilka złotych więcej, kolejny błąd. Wyciąg z konta załączyłem na obrazku.
Spłaciłem, myślałem że sprawa zamknięta. Kilka miesięcy później, gdy pojawiły się korzystne warunki kredytowe, postanowiłem kupić wreszcie swoje mieszkanie. Poszedłem do banku, podpisałem umowę przedstępną z właścicielem mieszkania, dałem zadatek. Spełniam warunki kredytowe jeśli chodzi o zdolność kredytową z praktycznie dwukrotnym zapasem, więc nawet nie przejmowałem się sprawdzaniem BIKu – wiem jak spłacałem raty i myślałem że nie będzie to problemem. Jeszcze w dniu złożenia wniosku dostaję odmowę – negatywna historia kredytowa.
Zamawiam raport BIK, a tam: (obrazek)
Według banku Credit Agricole zalegałem im ponad 2500 złotych przez 34 dni (obrazek). Dzwonię więc do nich na infolinię dnia 25.07.2023. Poczekałem 1.5h na zgłoszenie się konsultanta, tłumaczę pani na infolinii sytuację, pani potwierdza że żadna zaległość powyżej 21 dni nie wystąpiła, przyjmuje wniosek o usunięcie danych. Niestety nie dostałem żadnego numeru sprawy, co powinno zaświecić mi czerwoną lampkę – niestety nie znam się na tego typu sprawach i zajmuję się zupełnie innymi rzeczami. Dzwonię więc dnia 1.08.2023 aby sprawdzić status mojej sprawy. Znowu długie oczekiwanie. Dostaję informację, że żaden wniosek nie został zgłoszony poprzednim razem. Pani po drugiej stronie słuchawki nie ma pojęcia dlaczego tak się stało, przeprasza, składa wniosek, tym razem dostaję numer sprawy. Twierdzi, że bank ma 30 dni na wysłanie takiej informacji do BIK. Do wniosku została podobno dodana także adnotacja, że sprawa jest priorytetowa. Przy następnych połączeniach na infolinię dostaję jedynie informację że mają 30 dni, mimo że popełnili błąd po raz pierwszy zamieszczając o mnie fałszywe informacje, a za drugim razem nie przyjmując mojego wniosku. Złożyłem także reklamację na nieprzyjęcie mojego wniosku, otrzymałem numer sprawy, dalej nie uzyskałem żadnej odpowiedzi.
Tak więc czekam sobie dalej i bardzo mocno przestrzegam przed korzystaniem z usług tego banku, bo poziom nierzetelności i ewentualnych konsekwencji jest bardzo wysoki. W sytuacji gdzie to oni umieszczają błędne dane o kliencie powinni to poprawić natychmiastowo, tymczasem oni robią wszystko by tego nie zmienić.
Spamuję im posty na facebooku i przyjęli kolejne zgłoszenie z jeszcze innego działu, ale również nie dostaję żadnej odpowiedzi. Idę w poniedziałek do jakiegoś oddziału, przykleję się do podłogi jak jakiś aktywista klimatyczny.
#creditagricole #bik #kredythipoteczny #bankowosc #oszukujo #raty #banki #bank #oszustwo
po drugie, dlaczego przed zadatkowaniem i staraniem się o kredyt nie sprawdziłeś swojej zdolności ?
Bank tu niczemu winien nie jest, winien jesteś ty, bo jesteś nierzetelnym spłacającym.... i bardzo dobrze zrobili!
@chrumk: Możesz stracić zadatek?