Wpis z mikrobloga

#mechanika #motocykle
Mirki. Gdy kupiłem moto, to klocki hamulcowe były zużyte w połowie. Przy serwisie pozakupowym poprosiłem również o wymianę płynu hamulcowego. Ostatnio wymieniłem tarcze i klocki na nowe i niby wszystko jest ok, ale klamka hamulca jest jakaś taka gąbczasta, twarda. Moto hamuje, abs działa, ale uczucie na klamce jest dziwne. Czy może być na przykład zbyt dużo płynu hamulcowego? Jaki może być inny powód? Zaciski pracują prawidłowo, tłoczki również.
  • 16
@dannykay: spróbuj parę razy, na postoju, mocniej/gwałtowniej szarpnąć klamką; nie wiem czy z ABS też zadziała, ale może pomóc z odpowietrzeniem i to odczucie zniknie
@dannykay: Sprawdziłem masz hondę... a te są znane z twego, że ich abs to to najgorsza, przepraszanym za brzydkie słowo, kurwa do odpowietrzenia.
I teraz jeśli serwis zrobił wszystko jak powinno być, ale nie zrobił tego by the book jak honda chce to nigdy nie odpowietrzą prawidłowo układu. W sumie może nie, ze nigdy, ale to loteria z nastawieniem, że jednak się nie uda. Jeden mały bąbelek powietrza w
Pobierz Jofiel - @dannykay: Sprawdziłem masz hondę... a te są znane z twego, że ich abs to to...
źródło: Xibzkl
@dannykay: To nie jest jakieś rocket science, jak masz kumpla i trochę czasu, kawałek wężyka i klucz bodajże 8 to sam to zrobisz, tylko rzekłbym, że trzeba być pedantycznym. Lub troskliwym. i podążać drogą hondy XD
Przy okazji - jeżeli czujesz swój pojazd to po wymianie klocków na innego producenta bardzo szybko zauważysz różnicę w ich zachowaniu.
Connect a bleed hose to the bleed valve.
Pressurize the system with the brake lever until
lever resistance is felt.
1. Squeeze the brake lever (depress the brake
pedal), open the bleed valve 1/4 of a turn and
then close the valve.
2. Release the brake lever/pedal slowly and wait
several seconds after it reaches the end of its
travel.
3. Repeat steps1. and 2. until air bubbles do not
appear in
@Jofiel: Cały rozdział o wymianie płynu i odpowietrzeniu układu

BRAKE FLUID REPLACEMENT/AIR

BLEEDING (CBF600S/N)

BRAKE FLUID DRAINING

Turn the handlebar to the left until the master cylin-

der reservoir is level before removing the reservoir

cap.

Remove the screws and reservoir cap.

Remove the set plate and diaphragm.

Remove the right side cover (page 2-5).

Remove the reservoir mounting bolt.

Remove the reservoir cap, set plate and diaphragm.

Connect a bleed