Wpis z mikrobloga

Buduje sobie Suzuki Jimny do Offroad
Jak na razie kupiłem :
lift 3 plus płytę pod wyciągarkę od Jowisza
felgi + opony Federal MT 235/75 R15
Wyciągarkę z syntetykiem

I jako totalna zielonka chciałbym zapytać, co jeszcze jest takim must have które muszę mieć?
Chodzi mi o jakieś szekle, liny na początek.
I jak grubą linę dla takiego Jimnego trzeba minimalnie mieć grubą?

#motoryzacja #samochody #offroad #4x4 #jimny #suzuki
  • 16
  • Odpowiedz
@xspeditor: ( ͡° ͜ʖ ͡°)

pas do wyciągarki obowiązkowo, tak powiedzmy 3 metry - sztywny, nie kinetyczny
zblocze, najlepiej pod syntetyka, bo w zwykłym jak się syntetyk zatnie to bardzo ciężko go wydłubać i lina w tym miejscu się uszkadza
szekle ze dwie lub więcej do zblocza, no i w ogóle szekle się przydają
trapy się przydają, fajnie jak są na tyle wytrzymałe, że można z nich
  • Odpowiedz
@Zbyszek_Kudriawcew: zależy do czego, do szarpania kinolem tak, do innych prac niekoniecznie

@OlFunkyBastard to zależy od wagi i tego jak jeździsz

generalnie jak masz w miarę lekkie auto jak ten jimny, a teren to piachy i lekkie błoto bez ciorania to te tworzywowe takie pomarańczowe na przykład dadzą radę :)
cięższe auto i ciężki teren, najlepiej porządne stalowe tak żeby to nie pękło i się nie zgięło

na pewno nie polecam
  • Odpowiedz
generalnie jak masz w miarę lekkie auto jak ten jimny, a teren to piachy i lekkie błoto bez ciorania to te tworzywowe takie pomarańczowe na przykład dadzą radę :)


@amath: mam auto poniżej 1,5 tony, więc dość lekkie i pomarańczowych plastikowych połamałem już dwa zestawy. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

cięższe auto i ciężki teren, najlepiej porządne stalowe tak żeby to nie pękło i się nie zgięło


@
  • Odpowiedz
@xspeditor jak chcesz na lata to do oczyszczania/piaskowania I wtedy dobre zabezpieczenie antykorozyjne. no i jak masz możliwość to myj po każdym poważnym błocie podwozie i ogólnie auto. woda wyleci i odparuje, błoto siedzi w ramie i trzyma wilgoć i potem wszystko zardzewiałe jest
  • Odpowiedz