Wpis z mikrobloga

Cześć wszystkim. Mieszkam trochę na wygwizdowiu, więc z dobraniem internetu domowego nie było łatwo. Ostatecznie padło na lokalnego dostawcę radiowego, który ma monopol na okolicy, bo nie ma alternatyw. Oczywiście internet to śmieć na te czasy i prędkość średnia to jakieś 1-3mb/s. Kilka tygodni temu postawili niedaleko maszt i pojawiła się opcja przeskoczenia ma router na kartę, który będzie śmigał 100x lepiej jak ta radiówka, sprawdzone u znajomego w okolicy.
Został rok umowy u obecnego dostawcy i nie chce rozwiązać umowy bez kary umownej, tj. abo x ilość miesięcy do końca (oczywiście sprawa jest jasna, w takiej formie ją podpisałem, chociaż liczyłem na jego dobrą wolę (7 lat współpracy)).
Jest taki szkopuł (nie będę już rozpisywał się czemu), że poprzez ten internet nie da się np. grać online przez serwery PlayStation. Czy może to być np. punkt zaczepienia przy rozwiązywaniu umowy? Tzn. coś na zasadzie "chce rozwiązać umowę bez obciążenia karą, bo internet nie jest w pełni funkcjonalny" (w umowie nie ma słowa o ewentualnych tego typu ograniczeniach).
Dzięki z góry gdyby ktoś mógł pomóc, pozdro.
#internetmobilny #internet
  • 7
@kurozaurus: Nie do końca. Jeśli speedtesty pokazują wartości takie jak są w umowie. To nawet jakbyś napisał że yt ci się zacina to nic nie zdziała. Widocznie servery PS potrzebują wiekszej mocy. Pracowałem przy takich netach wiele lat i też miałem takie próby rozwiązania umowy. Niestety nic nie zdziałali
@Orinosuke: właśnie jest to na zasadzie takiej, że serwery PS blokują tę sieć i traktują jako "piracką" czy coś w ten deseń. Kiedyś ten dostawca jakoś działał na serwerach Orange (dzierżawił czy co tam) i się dało łączyć, grać itp. Potem przeszedł "na swoje" i teraz sytuacja jest taka, że na konto się zalogujesz, grę włączysz, ale już w FUT czy pojedynczy mecz online nie zagrasz. Wyszukuje w nieskończoność i na
@kurozaurus: napisz do dostawcy, żeby odblokował porty od fify i bedzie działać>

TCP / UDP : 3659, 17503, 17504, 10000-20000 80, 443, 9988, 10000-20000, 17503, 17504, 42120, 42210, 42230, 44125, 44225, 44325
@Orinosuke: tylko mi bardziej chodzi o zmianę dostawcy niż o jego starania w tej sprawie.
Btw. kontaktowałem się z nim w tej sprawie w zeszłym roku i ostatecznie dał info, że nie może z tym nic zrobić. Rzekomo kontaktował się z PS i oni go olali. Po prostu w tej sytuacji przypomniałem sobie o tym i pomyślałem, że może to być argument dla mnie przy rozwiązaniu umowy za porozumieniem bez kary.