Wpis z mikrobloga

Jak naprawić obecne ściganie w F1 i innych sportach:

Obecną generacja ścigania polega w 80% na przyczepności generowanej przez aerodynamike pojazdu. Ma to swoje zalety przykładowo w kwalifikacjach w których emocje zwykle są duże i można zobaczyć kunszt kierowcy. Natomiast w realiach wyścigowych aerodynamika kompletnie się nie sprawdza, ponieważ polega na laminarnym niezaburzonym powietrzu. Takie warunki są niemożliwe do osiągnięcia w bliskim ściganiu. Kierowca nie może jechać blisko drugiego pojazdu ponieważ w ułamku sekundy może oderwać się jedna struga powietrza i przyczepności mówimy Adios. Aerodynamika powinna być co najwyżej dodatkiem a nie główną cechą pojazdów--pojazdy GT3 potrafią ścigać się bliżej, bo pomimo dodania spojlerów nadal są to "normalne" pojazdy.

F1 powinna kompletnie zmienić specyfikację pojazdów. Moje propozycje to:
-usunięcie spojlerów
-nadwozie nie powinno generować docisku
-jedyny docisk z podłogi ale tylko w małych ilościach aby zapewnić bezpieczną stabilność pojazdu
-zmiana idei mieszanek opon
-aktywne zawieszenia
-dodanie kontroli trakcji

Let them race

F1 to nie zawody Time Attack, F1 to ściganie

Dziękuję to był mój TEDx Talk

#f1
Pobierz Mck_98 - Jak naprawić obecne ściganie w F1 i innych sportach:

Obecną generacja ściga...
źródło: temp_file3086664856719650002
  • 9
@Mck_98: F1 to rywalizacja inżynierów, a nie ściganie akurat xD, imo większym problemem jest masa i rozmiar bolidów, aerodynamika to coś co jest symbolem F1, po prostu trzeba zredukować wpływ baterii, wprowadzić regulacje by była mała, wtedy też bolid będzie lżejszy, węższy i krótszy, a bolidy od razu będą w stanie się ścigać
@misioneos Zbudowanie pojazdu o wysokiej przyczepności mechanicznej to również trudne wyzwanie inżynieryjne. Rozmiar i masa nie ma aż takiego znaczenia w ściganiu jeśli wszystkie bolidy mają podobne wartości tych parametrów. Jedynym problemem jest utrata przyczepności przez zaburzone powietrze.
Ściganie w deszczu jest dużo atrakcyjniejsze ze względu na większy wpływ przyczepności mechanicznej
@Mck_98: tyle że FIA, a bardziej Liberty Media wciska coraz więcej torów ulicznych, gdzie jednak rozmiar ma bardzo znaczenie, takie Monako jest do #!$%@? dopóki bolidy nie będą mniejsze, najgorzej że teraz dodają te gówniane wyścigi w ameryczce, a wszystkie to uliczne XD
@CzatownikzCzatowni @CzatownikzCzatowni Ściganie w 2 połowie 22 zepsuło narzekanie Marcedesa na porpoising, wykonano zmiany polegające na zmniejszeniu wpływu podłogi a większy nacisk ponownie zyskało aero wrażliwe na stan powietrza dookoła. Plus nie oszukujmy się zmiany w 22 nie przyniosły aż tak dużego polepszenia, drs train nadal istniał