Wpis z mikrobloga

Mam ze 100k makulatury w skarpecie. Nie potrzebuję tego wydawać w tej chwili, nie mam za bardzo na co, chciałbym to jakoś przetrzymać w sposób chroniący przed inflacją. Ta kasa i tak już straciła sporo wartości, więc nie chcę patrzeć jak dalej leży i gnije.
Nie znam się na inwestowaniu typu giełda czy krypto, więc nie liczę na jakieś mnożenie tego.
Chcę to po prostu jakoś zamrozić, ulokować i ewentualnie dalej odkładać zbierając, zanim nie będę potrzebował wydać na coś.
Co polecacie z tym zrobić?
Z góry mówię, że wszelkie porady dzieci typu ,,oddaj mi'' albo ,,100k to grosz'' proszę sobie wsadzić wiadomo gdzie i nie zaśmiecać :)
#inwestowanie #zarabianie #pieniadze #zloto #srebro #waluty
  • 21
  • Odpowiedz
@Stopy_Mariusza: Praktycznie zerowe ryzyko - obligacje skarbu państwa, najlepiej 10 letnie - w każdej chwili możesz sprzedać. Inflacja spada wiec kroci nie zarobisz ale przed sama inflacja ochronisz

Ale ja bym teraz w to nie szedł. Warto obstawić spadek inflacji i stop procentowych w obecnej sytuacji, dość tanio (jak na tfi) możesz to zrobić kupując w PKO Bp fundusz obligacji długoterminowych. Jak stopy będą obniżać a inflacja spadać - fundusz
  • Odpowiedz
lokata. chyba 9.5% oferuja w citibanku teraz


@ChlopoRobotnik2137: Zapomniałem dopisać, że nie chcę wrzucać tej kasy w system bankowy, chcę mieć ją pod ręką. Poza tym 9.5% to i tak sporo poniżej inflacji. Więc może są lepsze opcje.

Kup złoto


@Orage: Samo złoto za całość? To ile to będzie, z 12 uncjowych monet? A to nie jest tak, że złoto jest bardzo drogie w tej chwili?
  • Odpowiedz
@robertx: No tak, tylko czy inflacja będzie rzeczywiście spadać? W tej chwili trochę się zmniejszyła bo jest podawana w stosunku do i tak już wysokich cen z zeszłego roku.
Z nowym rokiem wchodzą kolejne socjale - 800+, minimalna rekordowo, jeszcze jak stopy będą obniżać to złotówka się osłabi ¯\(ツ)/¯
  • Odpowiedz
Tak 12. Jest drogie, zawsze jest gdy chcesz kupić :)