Wpis z mikrobloga

Od ponad pół roku pracuje jako programista junior cpp. Czuje, że w tym czasie w żaden sposób się nie rozwinałem. Przez ten okres naprawilem chyba z 3 bugi(które wisiały już od 2019 roku), które były zgłoszone i jednego, którego sam znalazłem. Przez reszte czasu musiałem się użerać z kompilatoram, procesem budowania aplikacji i oskryptowaniem całości.

Kod aplikacji to "C++" - czyli C z klasami i to takie, w którym częściej używa się charów niz std::string. W ogóle w całej aplikacji jest dziki zachód i każdy moduł ma swój "standard". W niektórych częściach są nowsze elementy języka a w innych to kod z C tylko zamknięty w klasach.
W tym czasie zrobiłem sobie 2 projekty na własny użytek i mam wrażenie, że to przy ich tworzeniu wyniosłem więcej wiedzy niż przy półroczniej pracy w firmie IT.

Czuje, że kompletnie nie znam się na programowaniu i mam ogromne braki w wiedzy, a cpp to studina bez dna.
Ktoś miał podobnie?

#it #programowanie #programista4k #pracait #cpp
  • 10
  • Odpowiedz
@SmieszneZakola:Miałem podobnie, a nawet gorzej ( ͡° ͜ʖ ͡°) Wchodzac w IT nie tak dawno temu, brałem pierwsza prace jaka znalazłem i pracowalem 1 rok i 4 miesiace debugujac i tworzac nowe featury w aplikacji z 2008 roku, gdzie wiekszosc logiki to procedury skladowane po kilkaset linii kodu + 9k tabel na bazie + wewnetrzny gówno framework. Nawet po godzinach nie chcialo mi sie juz nic
  • Odpowiedz
@SmieszneZakola: generalnie tak jest w C++. Bardzo słaby początek: mało firm, dużo z nich robi gówno, bo C++ jest tam z przymusu (apka sprzed 20 lat, gdzie wtedy to było dobry wybór). Póżniej też nie jest lepiej, normalnie robi się dopiero po 4 latach, gdzie jesteś seniorem i możesz rekrutować się do zagranicznych projektów, gdzie wybór jest dużo większy

Moja rada: zmień technologię, jeśli C++ to nie jest twoje marzenie.
  • Odpowiedz