Wpis z mikrobloga

podatek od środków transportowych


@wezsepigulke: ten podatek zasila budżet samorządów, a nie fundusz drogowy.

akcyza za tony paliwa


@wezsepigulke: wszyscy ją płacą

tankowania za 50zł tygodniowo


@wezsepigulke: a ile osobówek 50zł. tygodniowo przypada na jedną ciężarówkę?

Generalnie narracja z dupy. Drogi są budowane za pieniądze wszystkich legalnie pracujących ludzi, a nie z kieszeni tirowców czy motocyklistów. Każdy po równo ma prawo się po nich poruszać zgodnie z ustalonymi dla
a ile osobówek 50zł. tygodniowo przypada na jedną ciężarówkę?


@majk_emigrant: A policzmy ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ja do swojej ciezarówki w czerwcu zatankowalem 3378l oleju napędowego

cieżarówek w PL jest 3.700.000 * 3378l = 12 498 600 000

osobówek w PL jest 26.500.000 * 40l = 1 060 000 000
* cała masa martwych wpisów do CEPiK jest wśród osobówek

Paliwo z osobówek to jakieś 12x mniej
takie są fakty


@wezsepigulke: proszę cię, bądź poważny i poszerz perspektywę.
- wyliczenia którymi się posłużyłeś są tak uproszczone, że bezwartościowe
- dla samych osobówek wystarczyłoby wylać trochę asfaltu na tą drogę leśną i budowa/utrzymanie jej byłoby pewnie znacznie tańsze niż w sytuacji kiedy muszą one przyjmować naciski rzędu 5 ton z jednego koła.

I tak jak wyżej - to jest kompletnie bez znaczenia, bo to nie ty ani twoja firma
@majk_emigrant Ale rozumiesz to, że gdyby coś takiego jak ciężki transport drogowy nie istniało to coś takiego jak drogi ekspresowe i autostrady w ogóle by nie powstały? Oczywiście że to są bardzo uproszczone obliczenia, ale nie wykopowo-januszowy chłopskorozumizm. Zarysowuje już skalę wpływów.

Dalej idźmy, branża transportowa to 7% PKB, utrzymujemy ze 3 nasze armie.

Jeszcze dalej pójdźmy, ja osobiście świadczę usługi dla Szwedów. To oznacza że wypompowuje ze szwedzkiego systemu finansowego ładnych
jak ci się może wydawać w swoim pojmowaniu świata xD


@4WgH: nie wiem jak tam pojmujesz świat Ty, ale jest coś takiego jak Program budowy sieci autostrad i dróg ekspresowych w Polsce, unijne TEN-T , RPBDK 2030 itp. w oparciu o które powstają drogi i korytarze transgraniczne u nas. Polecam lekturę "celów" w tych programach. Ze całe dwa zdania zawsze tam znajdziesz o transporcie osobowym, w dziale haseł "zrównoważony, ekologiczny, niewykluczający"
@majk_emigrant: A policzmy ( ͡° ͜ʖ ͡°)


Ja do swojej ciezarówki w czerwcu zatankowalem 3378l oleju napędowego


cieżarówek w PL jest 3.700.000 * 3378l = 12 498 600 000


osobówek w PL jest 26.500.000 * 40l = 1 060 000 000

* cała masa martwych wpisów do CEPiK jest wśród osobówek


Paliwo z osobówek to jakieś 12x mniej wpływów do budżetu z samego paliwa, nie licząc etoll
@podjad3k Szczerze mówiąc mi osobiście na cele prywatne 10l byłoby za dużo. Mieszkam w centrum dużego miasta, wszystko czego potrzebuje mam w zasięgu paru minut marszu. Używam samochodu głównie w związku z wykonywaną działalnością, uwaga, w branży transportowej.
@wezsepigulke: to są założenia programu. Czyli siatka transportowa połączonych sieci autostrad, sieci kolejowych i portów na ich "zakończeniach". Wszystko spięte tak, by można było transportować cokolwiek na 1000,2000 czy 3000km. Nie wygląda jak projekt turystyczny, czy projekt przemieszczania przedstawicieli handlowych przy naciskach na osie rzędu 11,5t( ͡º ͜ʖ͡º)
magicznyfred - @wezsepigulke: to są założenia programu. Czyli siatka transportowa poł...

źródło: 1280px-Trans-European_Transport_Network

Pobierz
@wezsepigulke: No widzisz, gdybym wcześniej przeczytał to oszczędził bym trochę pieniędzy, a tak wczoraj 2 raz w tym tygodniu musiałem zatankować do pełna swoją „osobówkę” i jutro musiał bym znowu tankować, ale już wiem że te wczorajsze tankowanie wystarczy mi conajmniej do końca miesiąca. A wcale nie robię w branży transportowej. Prawda jest taka patologia jest po obu stronach. Osobowki które jadą 88 na ekspresowkach i autostradach blokują ciężarówki które maja