Wpis z mikrobloga

#motocykle
Jak to jest z wibracjami, drganiami w motocyklach? Głównie chodzi mi o naked/sport r4. Miałem już kilka motocykli szosowych i każdy wibrował w mniejszym lub większym stopniu, np w R1 to w lusterkach można było coś zobaczyć po wciśnięciu sprzęgła. Pytając znajomych, nikt nie skarży się wibracje, a ja chyba jestem już uczulony na tym punkcie. W internecie możemy poczytać jak to rzędowe silniki aksamitnie pracują. Czy to zależy jak to się mówi od punktu widzenia?
Dla porównania mam KTM exc 300 z wałkiem balansującym i ten motocykl mimo silnika 2t wibruje podobnie jak GSX-R 1000 od 5 tys obrotów.

Nie są to bardzo uciążliwe drgania, ale już raz odkręcił się ciężarek kierownicy, a slidery na butach dokrecałem już chyba na każdym motocyklu który mialem.

Nie wiem, czy każdy motocykl który miałem miał jakąś usterkę, czy zwyczajnie tak ma być? Czasami można czytać, że ludziom cierpna ręce od wibracji na motocyklach, producenci coś takiego wypuszczają z fabryki? Jak to jest?
  • 17
  • Odpowiedz
jezdzilem R4, myslalem ze wibracje sa spore, przesiadlem sie na v4 z ducati, powyzej pewnych predkosci / obrotow w lusterkach nic nie widac, kazdy wibruje, mniej badz bardziej
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@xede tylko w jakich miejscach odczuwalne są te wibracje? standardowo kierownica, sety, czy np wibruje też bak i masuje uda? drętwieją ręce?
  • Odpowiedz
@Reynald: 4 w rzędzie i wibracje tylko w pewnych partiach obrotów, co jest charakterystyczne dla mojego modelu.

Wiele osób olewa wyważanie felg. Drogie to nie jest, warto przed sezonem wykonać.
  • Odpowiedz
@Reynald: az tak to nie, wibracje przenosza sie na kierownice ale nie utrudnia to jezdzenia, pozostale czesci ciala po prostu czuc ale nie dretwieje wszystko

jesli dretwieja Ci rece to moze zle trzymasz kierownice albo sie na niej "uwalasz" opierajac ciezar ciala na niej? moze klamki hamulca / sprzegla zle ustawione i musisz miec ciagle zgiety nadgarstek?
  • Odpowiedz
@Reynald: Jeszcze możesz spróbować skręcić lusterka bardziej. Niedawno miałem 600 w r4 i prawe lusterko wibrowało przy 120km/h, skręciłem śrubki mocniej i oba stabilne. Teraz mam singla 300 i przy 120 lusterka stabilne.
  • Odpowiedz
@Reynald: kup se Honde CB900 Hornet. To jedyny motocykl, który praktycznie nie wibrował. Aksamitna praca zmienionego silnika z CBR900RR (ta też ładnie chodziła). R1, S1000XR, ZRX, Bandit, DR650, XR1200, PanAmerica, Fazer600, wszystko troche wibruje.
  • Odpowiedz
@dragon7: przecież nie ma reguły, ze jak v2 to musi trząść. Jedne trzęsą sie bardziej,bdrugienmniej. Sa R2, które mocno sie trzęsą. Są też takie, które sie aż tak nie trzęsą. Generalnie z tych popularnych i jeszcze w miarę tanich moto, to R4 zazwyczaj trzęsą sie najnmniej (boxera 6 cylindrowego nie zaliczam do popularnych ani tanich). Ale jakoś mi wibracje w 2 cylindrowych (mt07, czy kawasaki 650) nie przeszkadzają, tzn są dość
  • Odpowiedz
@dragon7: pff. pisałem o v2, potem o R2, następnie wspomniałem o R4 i boxerze. Nigdzie nie pisałem, że mt 07 to v2. Moja wypowiedź dotyczyła generalnie wibracji. Ty sugerujesz, jakby to V2 miało jakoś szczególnie wibrować (chociaż kto cię tam wie, jak ty czytasz nie bardzo potrafisz), co nie jest prawdą, a przynajmniej nie musi być. Są takie co wibrują wiecej i takie co mniej.
  • Odpowiedz