Wpis z mikrobloga

@gdanszczanin2019: Nie wcześniej niż 20 lat. Pierwsze do automatyzacji są koleje (w pełni kontrolowany ruch, stałe parametry przejazdów, łatwiejsze manewrowanie) a dalej nie słychać nawet o w pełni automatycznych przejazdach.

W metrze zespoły trakcyjne potrafią jeździć samodzielnie, a i tak wsadzony jest człowiek do nadzoru.
  • Odpowiedz
@gdanszczanin2019: @PfefferWerfer: ta przyszłość jest znacznie bliżej niż się wydaje. W załączeniu Tesla jadąca 6 godzin między dwoma miastami po autostradzie bez interwencji, poza ładowaniem. Autostrady są znacznie prostsze do nawigacji niż miasto.

Dla ciężarówek będzie wchodził najpierw model hybrydowy, gdzie czekający kierowcy przejmują stery na stacjach, żeby tankować / ładować lub ostatnie kilka kilometrów, żeby je dostawić gdzie trzeba. Przez 99% drogi będą jeździć samodzielnie.

Tak czy inaczej, nie
gysnde - @gdanszczanin2019: @PfefferWerfer: ta przyszłość jest znacznie bliżej niż si...
  • Odpowiedz
@gdanszczanin2019: bo firmy logistyczne nie będą chciały przepłacać za człowieka między fotelem a kierownicą, jeśli nie muszą.

Nie potrzeba wymieniać nawet floty na ciężarówki Tesli. Wystarczy modyfikacja podobna do tej, którą oferuje np. https://comma.ai . W zasadzie to dashcam przypięty po USB do samochodu. Wiadomo, że ciężarówki to nie osobówki, ale jest wiele firm robiących to, a próg wejścia jest coraz niższy.
  • Odpowiedz