Wpis z mikrobloga

Czy przedsiębiorstwo prowadzące sprzedaż internetową ma obowiązek wystawić fakturę zwykłemu konsumentowi? Dostaję sprzeczne informacje, tj. sklep nie chce wystawić faktury, bo twierdzi, że minął 15. dzień miesiąca następującego już po zamówieniu/otrzymaniu przesyłki (i już nie mogą tego zrobić, poza tym twierdzą, że nie muszą wystawić nawet paragonu), a wg art. 106b ust. 3 ustawy o VAT rozumiem, że mam prawo jako nabywca zgłosić, że faktury potrzebuję i sklep/firma ma obowiązek wystawić (zgłoszenie musi zostać przesłane w terminie 3 miesięcy licząc od końca miesiąca, w którym otrzymano towar). Jak to jest?
#prawo #poradyprawne #kiciochpyta #dzialalnoscgospodarcza
  • 5
@Nihilnovii powinni wystawić fakturę, ale musisz mieć dowód zakupu( ͡° ʖ̯ ͡°) a przy sprzedaży bezrachunkowej nie trzeba klientowi nic dawać( ͡° ʖ̯ ͡°) więc nie ma Pan dowodu( ͡° ʖ̯ ͡°), ale akurat przy sprzedaży internetowej jakiś dowód może być

Takiej faktury się nie dodaje do przychodu i robi się do niej adnotacje że już została uwzględniona w sprzedaży
@zibizz1: Czy dowodem zakupu nie jest np, numer zamówienia w sklepie? Na to też powołuje się sklep, że dowodem w tym przypadku jest numer zamówienia.

Ciekawe czy sprzedawca jest na VAT bo może nie jest.

Można to sprawdzić?
@zibizz1: Potrzebuję faktury/paragonu do pracy, aby pracodawca zwrócił mi hajs. Podczas zamówienia (jeszcze było to w maju) faktura się nie wygenerowała. Sklep teraz twierdzi, że nie mogą wygenerować faktury, bo minął 15. dzień miesiąca po zamówieniu.