Wpis z mikrobloga

Dwa pytania:

1. Czy są scenariusze gdy 3-slotowe chłodzenie przegrywa z porównywalnym 2-slotowym chłodzeniem? Zapytanie moje się pojawia z powodu, gdyż przy 3-slotowym chłodzeniu karta będzie zasłonięta na dystansie 14 cm kartą dźwiękową, Sound BlasterX AE-5. Co w takim przypadku jest ważniejsze dla osiąganych temperatur na karcie graficznej – większy radiator mimo wszystko ( 3-slotowe rozwiązanie) czy też szpara, z której chłodzenie aktywne może czerpać nieogrzane powietrze (2-slotowe rozwiązanie)?

2. Jak rozumieć oznaczenia wielkości „3,15” (napotkane przy kartach graficznych ASUS) czy też „over 2 slots” (napotkane przy kartach Colorful)? Wartość 3.01 oznacza, że muszę rezerwować 4 wolne sloty? Przy „over 2 slots” muszę zarezerwować więcej niż 2 sloty, ale nie mogą to być dwa sloty byle by nie mniej, niż 3? Wybaczcie zgłupiałem, ale zawsze myślałem, że wielkość chłodzenia wyraża się w slotach w liczbach całkowitych. Czy może te 0.15 to przyrost chłodzenia „górę” nie „w dół” karty? Ciężko mi po prostu zrozumieć czemu nie podaje się ilości pełnych slotów, które karta będzie zajmować.
#kartagraficzna #kartygraficzne
  • 1
@Miedzcu:
Większy radiator lepiej odbierze ciepło z podzespołów. Przysloniecie wentylatora, jeśli w ogóle jest dostęp do powietrza, to IMO mniejszy problem. Ale zawsze bym brał lepsze chłodzenie (co przeważnie oznacza większy radiator).

Jeśli karta zajmuje ponad 3 sloty to po prostu wystaje na kawałek 4 slotu. Stąd np. 3.5.

Uwaga co do karty dźwiękowej: czasami występują zakłócenia przy bliskim kontakcie z elektronika. Miałem mojego starego Soundblastera nad GPU i chwilę się