Wpis z mikrobloga

@macan: moze wystapic spalanie stukowe, teoretycznie wiekszosc silnikow ma czujnik spalania stukowego i komputer sam wycofa zapłon, nie mniej czujnik moze byc np. uszkodzony, wtedy spalanie stukowe jest bardzo niebezpieczne dla ukladu korbowo-tlokowego i mozno zuzywa panewki i sworznie.
  • Odpowiedz
  • 0
@trololo55: na pewno, nawet jak klapkę od wlewu paliwa otwieram, to tam jest napisane, że 98 powinno być (a do AMG mi daleko, bo mam 192 km)
  • Odpowiedz
@mvmxks: wooowww umiesz czytać wikipedię !

@macan jeśli to niedłubana seria to nic mu nie będzie, różnica znacząca jest dopiero powiedzmy na 100 oktanówce, to znaczy jeśli byłby wystrojony na 100 a wlałbyś mu 95 to mógłby być to problem
  • Odpowiedz
@amath Widzę wiedzą na chłopski rozum...
@mvmxks jedyna właściwa odpowiedź. Kupiłeś silnik na 98 to lej na 98. Tak samo z olejem, silnik jest projektowany pod określone płyny/paliwo i stosowanie nieprzewidzianych będzie skutkowało znacznie przyspieszonym zużyciem silnika, a w skrajnych przypadkach szybką awarią.
  • Odpowiedz
@amath: jak zarzucasz mi czytanie wikipedii, to sam doedukuj się czym jest liczba oktanowa i jak się ją wyznacza. Nie wierzę, że w budowanych przez Ciebie motocyklach nie występuje spalanie stukowe przy wystrojeniu silnika na LO98 i jeździe na LO95 - chyba, że korzystacie z ECU wycofującego zapłon - wtedy na pewno odczuwacie spadek mocy.

To rozwiązanie jest standardowo implementowane już od dosyć dawna (jeżeli mnie pamięć nie myli to BMW
  • Odpowiedz
@amath: *niewiele

Twoja praktyczna wiedza z budowy motocykli jest tylko wiedzą praktyczną - ważną, ale pojmujesz rzeczy na chłopski rozum, wspominając o tym, że budując silniki do motocykli masz większą wiedzę, niż Dział Badań w Mercedesie. Skoro zespól inżynierów projektujący silnik dał zalecenie, że silnik powinien pracować na LO98 to znaczy, że z jakiegoś powodu podjęli taką decyzję. Powód jest nieznany, więc napisałem w swojej odpowiedzi, jakie możliwe zagrożenia niesie ze
  • Odpowiedz
@amath: czyli na podstawie tego ze dłubałeś sobie w jakimś silniku i było ok oceniasz, że w każdym przypadku można tak robić. Nie no gratuluje kunsztu i fachowości. Ciekawe tylko dlaczego Mercedes stwierdził, że właściwym paliwem jest 98. Tak jak kolega @mvmxks napisał, bardzo optymalnie stroisz te silniki. Zapewne wyścigi o puchar sołtysa.

U siebie rób co uważasz za słuszne, ale doradzanie w ten sposób świadczy o tym, że tylko wydaje
  • Odpowiedz
@GROM1717: tak dłubałem sobie kiedyś w jakimś silniku i było ok, więc w każdym będzie ( ͡° ͜ʖ ͡°) WMMP to było, więc patrząc po randze na tle Europy można powiedzieć, że puchar sołtysa (σ ͜ʖσ)
  • Odpowiedz
@amath: ja nie kręcę "beki" - odpowiadam na poważne pytanie zadane we wpisie, tak aby pytający znał możliwe zagrożenia.

Jak wspomniałem, budowa silników nawet do WMMP ma się nijak do projektowania silnika - w WMMP wg. regulaminu większość elementów musi pozostać homologowana, więc nawet organizator jednak bardziej ufa producentom.
  • Odpowiedz
@mvmxks: osz ty w morde !

"regulaminu większość elementów musi pozostać homologowana, więc nawet organizator jednak bardziej ufa producentom" znaczy się jak sobie splanuję głowicę (lub dam inną upg, żeby sytuacja była powiedzmy odwracalna) żeby podbić stopień sprężania i tam bla bla bla bla bla żeby w konsekwencji szybciej jechać
czy tam sobie wrzucę inne wałki i do tego bla bla bla bla bla żeby w konsekwencji szybciej jechać

to przyjdzie
  • Odpowiedz
@amath: mógłby równie dobrze dać wolną rękę i wtedy moglibyście się wykazać wiedzą z zakresu projektowania silnika, a jednak tego nie robi, więc twoja rola sprowadza się "jedynie" do złożenia silnika - nie mówię, że nie jest to wyzwanie, nie mniej moim zdaniem jest to nieporównywalnie mniej testów, projektowania i wiedzy aniżeli zaprojektowanie silnika od podstaw do samochodu użytkowego, czy wyścigowego
  • Odpowiedz
@mvmxks: jakbyś chociaż jeden w życiu złożył od śrubki i rozumiał jak działa i z czego co wynika, to nie toczylibyśmy tej rozmowy :)

i tu ją zakończmy
  • Odpowiedz