Wpis z mikrobloga

W ostatnich kilku dekadach sport motorowy coraz mocniej oddzielał się od tego co jeździ po drogach, a wszyscy wiemy co przyświecało jego początkom. Jednakże ostatni pęd ku elektryfikacji moim zdaniem tworzy idealną podstawę by wskrzesić idęę ścigania się samochodami fabrycznymi, albo bardzo bliskim fabrycznych.

Wziąć obecne na rynku elektryki, wprowadzić krótki ale konkretny regulamin techniczny np.

Moc maksymalna 250 KW
Masa minimalna - ok. 1500 kg
Kluczowe komponenty z homolgacją drogową
Klatka bezpieczeństwa
Oparte o pojazdy posiadające minimum 4 drzwi i długość 4300 mm
Maksymalna pojedmność baterii 60 kWh

Długość wyścigów jak w WTCC za najlepszych lat
I niech się #!$%@?ą, taka elektryczna grupa A. Kto by nie chciał zobaczyć czy VW ID4 pokona na torze Teslę Model 3 i Nissana Aryę ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#f1 #samochody #ev #samochodyelektryczne #wyscigi #motorsport
Pobierz jedlin12 - W ostatnich kilku dekadach sport motorowy coraz mocniej oddzielał się od t...
źródło: BW3_6270_11_Jul2520_CaliPhoto
  • 11
@jedlin12: elektryki (cywilne) mają tu kilka problemów

Te małe miejskie wcale rekietami nie są
Te większe ważą często grubo ponad 2 tony
Całkiem łatwo przegrzać baterie i koniec zabawy - gdzie w benzyniaku najczęściej wystarczy dodatkowa chłodnica oleju

Ok taki Plaid S ma na Nurbie robi czas zbliżony do M4, ale jakieś wysokie ID4 to można co najwyżej zrzucić z klifu a nie jeździć sportowo ( ͡° ͜ʖ ͡
@Atreyu: Mówisz jakby nie dało się wprowadzić dodatkowego chłodzenia ogniw, albo bardziej wydajnych chłodnic.. Dlatego wprowadziłem limit tych 1500-1600 kg i 60 kWh by było to realistyczne a jednocześnie masy nie wywaliło w kosmos. Po wybebeszeniu wnętrzna masa powinna się mieścić w tym przedziale. Leaf z 62 kWh waży koło 1600 kg właśnie.

@tumialemdaclogin To było bardziej do 1992 roku, czyli do czasu obowiązywania grupy A. Class One odjechało kompletnie w
Mówisz jakby nie dało się wprowadzić dodatkowego chłodzenia ogniw, albo bardziej wydajnych chłodnic..


@jedlin12: jakby się dało i było to proste - to czemu tego nie robią, tylko Model S po parunastu minutach upalania przechodzi w tryb "zwolnij bo muszę się schłodzić"? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Nawet u mnie w cywilnym 335i jest dodatkowa chłodniczka oleju schowaną w nadkolu, a średnią temperaturę silnika obniżyłem sobie zmieniając ustawienia
@Atreyu: Tesla Plad S to przypadek ekstremalny, ponieważ dysponuje mocami rzędu 700 KW, co oznacza ogromny prąd. W mojej propozycji chodziło o zmniejszenie tej mocy do poziomów 250 KW (czyli podstawowego Modelu 3), to już znacznie łatwiej ogarnąć.
@jedlin12: każdego elektryka przegrzejesz wciskając gaz do oporu jadąc torowo dłuższą chwilę

Tu masz jedno okrążenie mojego pobliskiego Silverstone w modelu 3. Bardzo niewiele trzeba do przegrzania baterii
Atreyu - @jedlin12: każdego elektryka przegrzejesz wciskając gaz do oporu jadąc torow...
@jedlin12: mam w zasadzie jeden problem z oglądaniem elektryków w motorsporcie, to jest dźwięk. Cholernie ważny dla mnie aspekt, który też jest częścią widowiska. Od zeszłego roku Mistrzostwa Świata w Rallycrossie przeszły całkowicie na elektryki, niby dalej samochody jeżdżą widowisko pełnymi bokami, ale bez ryku turbodoładowanych 600 konnych, plujących ogniem z wydechu silników to już nie to samo ( ͡° ʖ̯ ͡°)