Wpis z mikrobloga

Mirki doradźcie, które auto byście kupili i dlaczego?
Chciałbym znaleźć złoty środek pomiędzy dynamiką a jako taką bezawaryjnością ( ͡° ͜ʖ ͡°) (ewentualnie zaproponujcie inne auto w budżecie do 60kpln, może być tańsze nie obraże się ( ͡° ͜ʖ ͡°)).

Z moich aktualnych propozycji to:
- Audi A4 B8 polifit poprawiony 2.0tfsi 225km (automat)
- Seat Leon 5F 1.8 TSI (manual)
- BMW E90 330i polifit (manual)

#motoryzacja #samochody
  • 26
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Nullek: a jesteś pogodzony z pobieraniem oleju przez silnik? Jak nie to z tego co wiem pierwsze dwa odpadają.
Z Leona lepiej wybrać 1.4/1.5 TSI. Niewiele wolniejszy za to spalanie znacznie niższe i oleju nie bierze.
  • Odpowiedz
  • 0
@OrzechowyDzem: no dlatego w przypadku dwóch pierwszych celuje tylko w poprawione silniki, które nie mają wady olejowej. Z 1.4 TSI nie zrobi się 240km ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Dokładnie tak jak @piwakk pisze ;)
  • Odpowiedz
@Nullek: Trochę ponad 60k masz Astrę K 1.6T 200 KM. Fajne opcje tam można znaleźć - wentylowane fotele, matrycowe światła itp.

Ewentualnie A3 8V z 2.0T 220. Po programie masz +-300KM i trochę ponad 5 sek do setki.
  • Odpowiedz
@Nullek:

Rozważałeś Giuliettę z 1.75 TBI? 240 KM na wejście, po programie 275.

Ma swoje wady, ale jeździ zajebiście dobrze i jest całkowicie bezawaryjna (przez 340kkm przetarta wiązka klapy tylko).

Nie namawiam, podsuwam do rozważenia.
  • Odpowiedz
@Nullek:

To włoskie auto, więc jakość montażu bywa kabaretowa momentami. Tu coś odstaje, tam jakieś kable wiszą luzem zamiast być uchwytach, jak otworzysz skrzynkę z bezpiecznikami w normalny sposób, to na 100% ją złamiesz - trzeba być delikatnym itp. Poza tym mogłaby być lepiej wyciszona, mieć większy bagażnik, więcej bajerów na pokładzie itp. Powiedzmy, że praktyczność nie jest najmocniejszą stroną tego auta.

Jeśli chodzi o jazdę, to w trybie A
  • Odpowiedz
@Nullek: N53 na piezoelektrycznych wtryskiwaczach, które się mogą zepsuć od patrzenia na nie, jeden kosztuje 2k PLN ( masz 6 ) jak puszczają paliwo to silnik telepie, rozrzedza olej i zazwyczaj wymiana jednego nie polepszy sytuacji. Czujnik NOX 2k PLN w górę, wymiana może uspokoić błędy na rok a może na tydzień, lepiej zamienić na NOXema z bimmersproof (2k PLN). Wymiana katalizatora nox 10k PLN. Pompa wysokiego ciśnienia to kolejne
  • Odpowiedz
co do tfsi to 30k za naprawy to luz bo się zacierają i piją okej jak #!$%@?. Bezpieczne (rozrząd #!$%@? dalej został) są po połowie 2015 roku.


@reakwon: a kiedy wyszła 3 gen tfsi? Mówię o wersji gen 3a, a Ty wspominasz o gen 3b - czyli #!$%@? jak ea888g1 (lub ea113)
  • Odpowiedz
  • 0
@reakwon: przecież od początku mówię o tfsi /tsi bez wady olejowej, nawet specjalnie o tym napisałem. A rozrząd jak rozrząd, w każdym aucie się wymienia.

@trzaichlac69 no to czego się trzymać? BMW szmelc, Mercedes też ma swoje bolączki, ecoboosty szmelc, puretechy szmelc ¯\(ツ)/¯ dlatego proszę o alternatywny jeśli jakieś są
  • Odpowiedz