Wpis z mikrobloga

Podziwiam marketingowców, że wcisnęli ludziom takie coś jak napędy 1x12 XD
-droższe
-mniej trwałe (naprawdę pocienione elementy)
-mniej przełożeń
-głośne
-przerzutka blisko ziemi
-siłą rzeczy gorzej chodzi, no chyba że porównamy przerzutkę za 1k do takiej za 100zl, ale to w 1 punkcie napisałem.
Zamiast mieć napęd 2x8
No ale przecież waży więcej i masz dwie dźwignie do obsługi zamiast jednej. Przednią obsługujesz tylko jak podjeżdżasz pod górkę więc żadna różnica. A waga to interesuje tylko zawodowców a nie 90% rowerzystów.
Przypomina mi się taki typ z filmiku szajbajka co wydał 20k na rower i był lżejszy o 2kg a widać było że na lekko mógłby zrzucić 20kg XD
Ciekawe czemu skoro tak walczy się o wagę to weszła moda na 29 cali. Hipokryzja dosyć.
No żeby być uczciwym to to 1x pozwala na montaż owalnej tarczy z przodu.
Ja wiem, zaraz ktoś wyleci z argumentami że tak jest fajniej, ładniej i w nosie ma że płaci więcej. Ale ludzie kochani! W wielu kategoriach nie idzie nawet dostać już roweru 2x.
A korpo goli za te wycyzelowane łańcuchy i zębatki.
Kiedyś wciskali byle więcej przełożeń (30 w MTB XD), a teraz nagle to nie potrzebne.
Ehhh, szkoda że moda na osie 20mm tak nie weszła tylko dalej to żałosne qr się trzyma.
#rower #mtb
  • 10
@volodia:
1x coś używałem naście lat przed tym zanim wszedł na salony. Tylko że to był rower jesienno - zimowy i tu taki napęd ma wielki sens. Przerzutka przednia zaklejona błotem czy zmrożonym śniegiem po prostu nie działa, bez sensu było montować więcej niż jeden blat z przodu, manetkę też zdjąłem z kierownicy.

Ściganie się - przerzucanie z tyłu jest szybsze/bardziej pewne niż z przodu. Tu też dobrze dobrany 1x coś
@volodia: na singlach 1 blat gniecie moje marne 3 ktore sa nisko zawieszone i jak nawala tych kamieni na pofjazdach to jest slalom zeby korba przetrwala, co do trwalosci moj naped ma 12 lat, i raz poszla kaseta tylko do wymiany
droższe

No tu ciężko się nie zgodzić, ale rowery to już dawno nie sport dla biedaków

-mniej trwałe (naprawdę pocienione elementy)

Każdy napęd 1x jaki miałem wytrzymał więcej niż każdy napęd 2x i 3x jaki mialem

-mniej przełożeń

A jafnoczesnie taki sam lub porywnywalny zakres tych przełożeń, to nie szosa że musisz mieć stopniowanie co 1 ząbek

-głośne

To wyczyść i wyreguluj napęd, o wiele głosniejsze byly napędy 2x i 3x ze