Wpis z mikrobloga

@piotr-antyn: nie znam się na mechanice, ale zapytałem AI

Lokalizacja przekaźnika świec żarowych

User
lokalizacja przekaźnika świec żarowych w VW Caddy 2008r. 2.0 SDI

ChatGPT
W Volkswagen Caddy z 2008 roku z silnikiem 2.0 SDI, przekaźnik świec żarowych znajduje się zazwyczaj w panelu bezpieczników, który jest umieszczony po prawej stronie deski rozdzielczej w kabinie pasażerskiej.

Aby zlokalizować przekaźnik, wykonaj następujące kroki:

Otwórz drzwi po stronie pasażera i usuń osłonę panelu bocznego
@piotr-antyn: Jak masz interfejs obd vcds to możesz włączyć test komponentu i będziesz słuchał który cyka. chyba że elektromagnes w nim umarł i będzie milczał.
A czemu chcesz wymieniać? Źle odpala czy masz błąd tego przekaźnika?
@biskup2k: czasami był problem z odpalaniem, nie grzało świec, kilka prób i grzało i normalnie odpala, ok kiedy wszystkie przekaźniki w skrzynce wyciągałem żeby sprawdzić który to problem znikł, podejrzewam też że może na dziurach się obluzował, bardziej docisnąłem problem znikł.
@piotr-antyn: a przy jakich temperaturach nie palił? współczesne diesle z bezpośrednim wtryskiem do lekko minusowych temperatur powinny palić bez grzania świec. Nawet w BMW świece są grzane gdy temperatura silnika jest poniżej 5 stopni C.
@piotr-antyn: ze świecami zapłonowymi, które są w silnikach benzynowych pomyliłeś w których iskra musi być cały czas aby ten rodzaj silnika mógł pracować. A świece żarowe to zwykle ludzie dopiero jak przyjdą mrozy to się orientują że nie działają. To stare diesla do lat 90' wymagały sprawnych świec nawet w ciepłe dni aby dobrze odpalały.
@biskup2k: to masz jakiś pomysł jaka jest przyczyna że czasem po przekręceniu kluczyka w stacyjce nie zapala się kontrolka grzania świec i auto kręci ale nie odpala? Jak zapali się kontrolka grzania świec to pali od strzała. Myślałem że to może wina tego przekaźnika , ale już sam nie wiem