Wpis z mikrobloga

Ehhh, gdyby te klatki z DLSS 3 były interaktywne...

Po ograniu paru tytułów przez ostatnie pół roku z DLSS 3 mam takie zdanie, że ta technologia jest spoko, ale bardziej w ramach przypudrowania noska gotowemu performance'owi, niż robienia super wydajności z jakiegoś keku 20 FPS.

Czyli fajnie jest to mieć jak na surowo wyciągasz 60-70 klatek. Wtedy z DLSS3 masz ich 120 i oczy widzą jedwab na ekranie, opóźnień nie ma i lagów też nie, bo różnica w interaktywności jest niezauważalna.

Natomiast z 20 klatek nie zrobisz 100, bo twoja interaktywność będzie i tak chodzić tylko w tych 20 klatkach, co da ci poczucie dużego opóźnienia, lagów i generalnie słabego doświadczenia. NV zaliczyła niezłą odklejkę z tymi prezentacjami, ich deweloperzy wiedzieli jak to działa, cudów nie ma.

Na plus zaskakująco mało artefaktów. Trzeba dobrze szukać, żeby wychwycić.

#pcmasterrace #nvidia
MarteenVaanThomm - Ehhh, gdyby te klatki z DLSS 3 były interaktywne...

Po ograniu pa...

źródło: dlss-h

Pobierz
  • 15
  • Odpowiedz
@MarteenVaanThomm: Ale poczekaj jak sie technologia rozwinie ( ) Pierwszy DLSS na początku też był papką () A co przede wszystkim to te #!$%@? lenie deweloperzy powinni optymalizować swoje gnioty przed wydaniem
  • Odpowiedz
@StaszekGGG: no właśnie kejs jest taki, że DLSS 3 już teraz jest na tyle dobry w casualowym zastosowaniu (czyli przy bazowej wydajności 60-70 fps), że mało co jest tam do poprawy.
To co fundamentalnie zmieniłoby obraz DLSS 3 to właśnie gdyby wygenerowane klatki były interaktywne
  • Odpowiedz
@MarteenVaanThomm: Jak dla mnie to DLSS3 to taki ochłap wyciągnięty z gardła żeby wmówić ludziom że dla tej jednej funkcji warto jest wybulić na karty z serii 40 bo Jensen ma użytkowników domowych głęboko w dupie bo jego firma głównie zarabia na rozwiązaniach dla firm. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@MarteenVaanThomm: Tylko w tym co pokazujesz nie masz reponsywności 20fps tylko jakiś 45 bo przecież najpierw wchodzi DLSS 2. Dodatkowo NVIDIA Reflex obniża ci latency ze 100ms+ do jakiś 60? To na Radeonie czy konsoli nie masz takiego latency nawet przy 100+ fps.

Na jakim GPU i rozdzielczości to testowałeś u siebie?
  • Odpowiedz
@yousouyou: obrazek NV sugeruje, że sam DLSS 3 (frame gen) wyczarowuje z 20 fps 100, dlatego w rozumowaniu pominąłem działanie DLSS 2. No i DLSS 2 nie jest wymagany aby włączyć DLSS 3, więc nie musimy rozpatrywać tego jako pakietu.

Reflex obniża latency, prawda, tylko z mojego doświadczenia wynika raczej, że bez reflexu ten DLSS 3 jest niegrywalny w ogóle. Więc nie powiedziałbym, że to dodatkowa korzyść, raczej obowiązkowy feature, żeby
  • Odpowiedz
@MarteenVaanThomm: ale DLSS 3 = DLSS 2 + FG + NVIDIA Reflex ("Today, we are excited to announce NVIDIA DLSS 3, the next revolution in neural graphics. Combining DLSS Super Resolution, all-new DLSS Frame Generation, and NVIDIA Reflex") . Tak więc jak jest używana nazwa DLSS 3 to musisz to rozpatrywać jako pakiet.

To ja nie wiem jak ty to testowałeś, u mnie wygląda to tak jak na załączonym obrazku i
  • Odpowiedz
DLSS 3 = DLSS 2 + FG + NVIDIA Reflex


@yousouyou: oki, to tego nie wiedziałem, ale nawet jeśli to 40 fps już ze zwykłym DLSSem to ciągle za mało, żeby odpalać bezkarnie frame gen. Jak mi Wiedźmin 3 zwalniał do 40 klatek w walce (na frame genie pokazywało 70 z hakiem) to lagi były koszmarne i nie dało się grać. Bezpieczny próg to 60 fps żeby bezkarnie sobie patrzeć na
  • Odpowiedz
@MarteenVaanThomm: na konsolach grali w 30fps i latency 140ms latami i nikt nie narzekał. Teraz zresztą też zaczynają pojawiać się gry na PS5 gdzie nie trzyma 60fps a opóźnienie jest 2x większe niż na PC z FG i wszyscy grają.

No i my ciągle tu rozmawiamy o grze AAA z path tracingiem. Wczoraj np grałem w Hogwarts Legacy i z 70fps FG robi mi 110 z ~90 low co daje mi
  • Odpowiedz