Wpis z mikrobloga

Pytanie do znawców z dziedziny mechaniki.

Pacjent: Astra H 1.9 cdti.

Od czasu wystąpienia problemu temu zostały zrobione:
- maglownica (był luz na głównym łożysku)
- łożyska mcpersona
- przeguby
- krzyżak od kiery
- olej w skrzyni
- sprężyny (amorki 90% sprawności)

Opis usterki: żadna z powyższych napraw nie usunęła problemu. Jak tylko zrobi się ciepło tj. powyżej 15-20 stopni auto przy 120 kmh trzęsie kierownica jakby miało ja urwać. Słychać jak coś strzela na postoju przy skręcaniu. Kolejny objaw nie zawsze występuje, ale słychać taki dziwny stuk przy jeździe nawet po równej powierzchni.

Ścieżkę diagnostyczna przechodzi bez wykrycia problemów. Zero wycieku ze skrzyni, amortyzatorów. No sucho jest. A stukania diagnosta nie może wykryć, bo mówi, że wszystko jest sztywne. Drugi twierdzi to samo.

Więc w zeszłym roku dałem sobie spokój i przez zimę był spokój. Ciepłe dni wróciły, to i problem wrócił.

#mechanikasamochodowa #mechanika #opel
  • 3
@xeorrro: nie pamiętam jak to się dokładnie nazywa ale łożyska na wejściu półosi w skrzyni biegów, u mnie takie stukania są w Merivie A, szukałem i szukałem- w końcu jedyne luzy znalazły się na tych łożyskach. Wymontowalem skrzynie, zawiozłem do specjalisty od skrzyń biegów i powiedział, że nie idzie z tym nic zrobić, także jeżdżę że stukaniem.