Wpis z mikrobloga

#fusion360 #fusion #autodesk #blender #druk3d

Potrzebuje podzielić plik który jest makietą/dioramą na 4-6 równych kwadratów lub takich samych prostokątów, jak mogę to zrobić w fusion lub w blenderze? Chce to potem wydrukować na drukarce 3d, także fajnie jak by od razu była opcja aby naprawić non-manifolds itd.
  • 4
  • Odpowiedz
@PiotrokeJ: w fusion robisz bryłę z siatki potem robisz sobie płaszczyznę konstrukcyjną i tniesz wg niej bryłę. Ale chyba lepiej od razu w slicerze pociąć. Prusa slicer ma opcję cięcia i generowania konektorów za jednym zamachem. Nie wiem jak inne slicery.
  • Odpowiedz
@PiotrokeJ hmm, w blenderze bym spróbował tak: nowy plane, obrócić 90st w osi x lub y, dać modyfikator arry dopasowujesz ile chcesz części, potem zdublować tego plejna z modyfikatorem obrócić w osi z.
na makiecie dać modyfikator boolean i wybrać te plejny. lub najpierw jeden a później drugi jak razem nie da rady.
  • Odpowiedz
@PiotrokeJ: w osteteczności takie rzeczy da się w samym slicerze drukarki robić - wrzucasz duży plik i ignorując nie-mieszczenie się na stole - tniesz na kawałki prostą funkcją "jak nożem" (mieszczące się już na stole danej drukarki) w samym slicerze - robi ci kilka buildplates z oddzielnymi kawałkami, i gotowe, drukujesz po jednej (print plate poszczególne, albo jak chcesz i drukarka umie - print all, i tam sobie przełączasz już
  • Odpowiedz