Wpis z mikrobloga

#ebike #rower
Cześć wszystkim, zmierzam do przeróbki mojego krossa level 3.0 2019 do przeróbki na elektryka.

Stoję nad dylematem czy

- silnik w tylnym kole (cena za zestaw 4000 + ewentualny montaż) nie znam dokładnych parametrów ale pewnie bateria 13ah lub 14,5ah

- silnik centralny bateria 10.5ah 80nm 750w tu podobno jest oszczędny silnik który pozwoli tej baterii przejechać nawet 100km (podobno). Silnik zamawiany prosto z Chin ale nie wykluczone ze silnik na tylnym kole tez jest produkowany w Chinach a sprzedawany po prostu w Polsce. Cena 3000zl razem z montażem

Słyszałem ze silnik centralny lepszy, nie meczy się w ogóle pod górki długa żywotność, w razie awarii łatwo i tanie dostępne części, dobrze wyważony rower i lepsze odczucia z jazdy

Czy ktoś kto zajmował się konwersja mógłby się na ten temat coś wypowiedzieć i doradzić?
  • 3
@Undying: Jak każdy expert powiem że to zależy, jeśli planujesz głównie skakać po lasach i wjeżdżać na strome podjazdy to silnik centralny będzie lepszym wyborem, ale musisz też pamiętać o minusach takiego rozwiązania.
Taki system jest droższy w budowie do tego, cały układ napędowy będzie dużo szybciej się zużywał niż w przypadku innego systemu i szansa na uderzenie czymś w silnik który jest nisko nad ziemią. Może być dosyć głośny, ale
@Skillez_: Dziękuje ci za odpowiedź, sprecyzuje moje wymagania, rower będzie mi służył głownie do dojazdu do pracy (5km w jedną stronę z górki, a po pracy 5km w jedną stronę pod górkę, ciągle asfalt). Weekendowo drogi leśne raczej nieskomplikowane liczy się dla mnie komfort, ważne jest dla mnie przyśpieszenie, przejechałem się ostatnio rowerem znajomego który ma silnik hub w tylnym kole i według mnie nie przyśpieszał jakoś znakomicie, (okolo 40nm ponad
a właśnie najtańsza opcja jaka znalazlem to przeróbka na silnik centralny a dokładnie "tsdz2b" + bateria 10,5ah.


@Undying:

Tsdz2 to delikatny silnik do spokojnej jazdy, Będzie jechał podobnie jak hub 500W tylko da radę wolniutko pod górę podjechać (idealny dla emerytów w górach).

Jak chcesz coś zrywniejszego to minimum Bafang BBS02, albo silnik w kole ze sterownikiem 30A (1000-2000W).

Generalnie centralne silniki są droższe od tych w kole, ale za to