Wpis z mikrobloga

Hej, czeka mnie trasa Poznań - Kraków. Pierwszy raz będę jechał tę trasę autostradami. Google pokazuje mi trasę przez Wrocław i Katowice. Jest mi ktoś w stanie pomóc z tym całym systemem opłat? Są tam jakieś etoll, jakies autopass i inne uje muje, ale ja tego nie ogarniam. Chciałbym skorzystać z jednej apki, żeby w trasie sie nie bawić w telefonie i szukać i zmieniać, tym bardziej że będę jechał nocą. Jak to załatwić prosto i tanio (niby z apkami coś ma być taniej ¯_(ツ)_/¯). Najlepiej by albo działało w tle i samo pobierało opłaty albo cos takiego, nie wiem, nie znam się, zarobiony jestem. Ktoś coś?

#kiciochpyta #autostradypolska #autostrady #etoll
  • 12
@mcichy10: prosta sprawa, z płatnych dróg będziesz jechał tylko autostradą A4 i do tego wystarczy Ci aplikacja Autopay na telefonie, rejestrujesz się, wbijasz numery samochodu, podpinasz kartę i jedziesz. Na odcinek Wrocław-Gliwice kupujesz w apce e-bilet, a na odcinek Katowice-Kraków po prostu przejeżdżasz przez bramki i kasa sama schodzi z konta.
@mcichy10: między Wrocławiem a Gliwicami jest etoll. Nie wiem gdzie się zaczyna ale kończy na skrzyżowaniu z A1. Potem masz do Krakowa dwie bramki. Wszystko ogarniesz autopay. Podpinasz kartę i wprowadzasz pojazd. Nie wiem jak się odbywa etoll bo jeszcze nie jechałem. Ale masz kilka dni po przejeździe aby zapłacić w autopay lub na Orlenie. Bramki otwierają się automatycznie na krakowskiej.
  • 0
@staryalkus

@mcichy10: prosta sprawa, z płatnych dróg będziesz jechał tylko autostradą A4 i do tego wystarczy Ci aplikacja Autopay na telefonie, rejestrujesz się, wbijasz numery samochodu, podpinasz kartę i jedziesz. Na odcinek Wrocław-Gliwice kupujesz w apce e-bilet, a na odcinek Katowice-Kraków po prostu przejeżdżasz przez bramki i kasa sama schodzi z konta.


Katowice-Krakow to z tej apki Autopay?
Wroclaw-Gliwice - musi to być kolejna apka np.e-bilet czy np. jakaś bankowa może
Pierwszy raz będę jechał tę trasę autostradami.