Wpis z mikrobloga

#aparat #fotografia
Kochani, z góry wybaczcie ale jestem totalnym laikiem w temacie więc pytanie będzie może głupie może nie, nie wiem.

Chciałbym sprawić żonie prezent. Żona rozkręca ECommerce gdzie aktualnie robi zdjęcia na bloga, vloga swoim oppo. Żona robi też bardzo dużo zdjęć psu, motylkom, pszczółkom, dzieciom itd bo sprawia jej to radość. Pomyślałem, że na tym etapie najlepiej było by wziąć kupić używaną pełną klatkę. Dzięki temu nie zbankrutuje a dam jej narzędzie do pracy, zabawy i zobaczymy czy się wkręci. Pełna klatka chyba lepiej sobie poradzi w domu i generalnie będzie ultra uniwersalna.

Na allegro (z fv) widzę używki do 3000zl takie:
Nikon e810
Nikon e610
Canon 6d
Canon 5d m3
Sony a7 II
Sony a7c (ale to chyba błąd)

Ile w używace zdjęć (100tys? 10tys?) to dobry stan a ile jest granicą po której nie warto ruszać? I czy to się remontuje?
Jaki Lens do tego szukać by był i do fot produktu i zdjęć dziec i ptaszków?
Czy kupując jedna markę przepłacać za markę bardziej a inna mniej, czyli np Nikon trzyma cenę a Canon nie?
Czy lensy, karty, akcesoria do jednego producenta będą droższe a innego tańsze?

Dziękuję!

Nie wiem czy bardzo ważny jest gabaryt bezlusterkowca bo nie wiem czy się wkręci i będzie pykac po lesie kilka godzin aż jej ręce scierpna ;)
Pobierz Raa_V - #aparat #fotografia
Kochani, z góry wybaczcie ale jestem totalnym laikiem w t...
źródło: graf2
  • 18
@Raa_V: temat rzeka ;p

Gabaryt bezlusterkowca wynika jedynie z budowy - samo lustro zajmuje sporo miejsca, sam mechanizm czy to cyfrowego wizjera czy optycznego jest kwestia gustu.

Ile w używace zdjęć (100tys? 10tys?) to dobry stan a ile jest granicą po której nie warto ruszać? I czy to się remontuje?Jeśli chodzi o liczbę zdjęć, to głównie ocenia się to przez wypalanie pikseli i padającą migawkę, więc też zależy kto do
@iErdo: Dziękuję to bardzo pomocne dobry człowieku.